Menurut Kajian, Lelaki Perlu Kahwin Wanita Muda & Bijak! Sebabnya..

 

Abang teruja membaca fakta yang dikeluarkan daripada satu kajian yang dilakukan ini. Menurut kajian, lelaki perlu berkahwin dengan wanita yang bijak dan 5 tahun lebih muda, jika inginkan hubungan yang bahagia dan berkekalan. Menurut portal Telegraph.co.uk, pakar penyelidik melakukan kaji selidik ke atas 1,000 pasangan yang terdiri daripada mereka yang sudah berkahwin dan sudah bersama lebih dari 5 tahun.



Wanita 5 tahun muda & bijak, hubungan kekal lama.

Hasil dari kaji selidik mendapati, risiko penceraian dapat dielakkan sekiranya umur lelaki tua 5 tahun dan wanita lebih bijak/menerima pendidikan lebih tinggi dari lelaki. Menurut kajian itu lagi, lelaki dan wanita memilih pasangan berdasarkan atas dasar cinta dan kasih sayang, tarikan fizikal, banyak persamaan, kepercayaan dan sikap masing-masing. Namun, menurut kajian tersebut, “faktor-faktor objektif” seperti umur, pendidikan dan adat serta budaya “boleh membantu mengurangkan perceraian”.



Kedua-dua faktor tersebut kurangkan risiko perceraian.

Para penyelidik memberi contoh hubungan bintang pop Beyoncé Knowles, 33, dan suaminya, Jay-Z, yang 11 tahun lebih tua. Beyonce lebih berpindidikan tinggi dari Jay Z yang tidak menerima diploma sekolah tinggi. Kesimpulannya, menurut pakar perbezaan umur dan kebijaksanaan wanita dikatakan dapat mengurangkan risiko perceraian.

Walahua'alam..

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 455,418 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen