Jodoh Aturan Keluarga : Bertepuk Sebelah Tangan?

 

Sakitnya hati jika cinta tidak bersambut. Bak kata orang, bertepuk sebelah tangan. Pun begitu, hal ini memang selalu terjadi kerana hati dan perasaan manusia selalu berubah-ubah. Justeru usahlah berasa terlalu sedih jika hal ini berlaku kepada anda. Cinta tidak berbalas selalunya berlaku jika sebelah pihak tidak mempunyai perasaan yang sama dengan individu yang mencintai. Perasaan cinta tidak boleh dipaksa-paksa. Selain itu, ada juga masalah sebegini berbangkit daripada jodoh yang diaturkan oleh keluarga. Si dia tidak dapat mencintai pasangannya disebabkan dia dipaksa berkahwin.



*PENTING.

1) Jika anda sudah berkahwin, anda sepatutnya cuba mencintai pasangan anda. Jangan biarkan dia memendam perasaan apabila tidak mendapat cinta yang sepatutnya dia berhak dapatkan daripada pasangan.

2) Jangan rosakkan hubungan antara anda dengan pasangan dan keluarga kedua-dua belah pihak hanya kerana anda tidak mencintai pasangan anda. Masalah bertepuk sebelah tangan tidak sepatutnya berlaku dalam rumahtangga.



3) Jangan salahkan jodoh yang diaturkan oleh keluarga untuk anda tidak mencintai pasangan. Berkahwin bukanlah untuk menjaga hati keluarga. Bimbang keluarga kecil hati jika anda menolak aturan mereka. Anda patut tidak biarkan pasangan anda bertepuk sebelah tangan.

4) Berdoalah supaya ALLAH membuka hati pasangan anda untuk saling menyayangi. Walau jodoh diatur keluarga sekalipun, perasaan tidak suka boleh bertukar menjadi cinta agung jika anda berdoa untuk menerima pasangan dengan seadanya.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 474,546 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen