Amalkan Doa Ini Saat Anda Tertekan Atau Rasa Putus Asa.

 

Dalam hidup ini tentunya ada masa akan anda mula merasai penat, ingin berputus asa terhadap sesuatu ataupun tertekan dengan masalah yang anda hadapi. Sebagai manusia biasa, kita sememangnya tidak akan lari dari berdepan dengan masalah. Baik masalah yang besar atau kecil, itu yang membuatkan kita menjadi lebih kuat lagi.

Stress yang berlebihan dalam hidup ini akan membawa kesan negatif dalam hidup kita. Sebab itu bila terasa tertekan atau ingin putus asa, cepat-cepat kita dekatkan diri dengan Allah. Sebagai mendekatkan diri dengan Allah adalah salah satu tempat kita meluahkan perasaan dengan sehabis-habisnya.



Pada masa yang sama, amalkan doa-doa ini agar jiwa dan hati anda lebih tenang selepas mencurahkan segala isi hati anda kepada Allah. Berikut adalah doa-doa yang boleh anda amalkan.

1. Tekanan - Surah Ar Raad: 28



2. Rasa berdosa - Surah Az Zumar: 53



3. Putus asa - Surah Yusuf: 87



4. Rahmat - Surah Al Israa: 82



Semoga kita semua dapat keluar dari rasa yang negatif dan sentiasa dikuasai perasaan yang positif.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 629,244 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen