Cinta Ditolak, Tapi Rasa Sedang Bercinta. Jaga-Jaga Anda Mungkin Berdepan Sindrom Ini.

 

Bila cinta tidak berbalas tentunya akan memberi kesan kepada hidup seseorang. Nak-nak lagi selepas berharap bahawa orang tersebut akan menerima perasaan yang dipendam dengan baik tetapi rupanya sebaliknya, tentu saja akan mula kecewa dan mula meroyan.



Namun begitu, ada juga yang berkhayal konon cintanya dibalas semula. Hal ini dikenali oleh pakar psikologi sebagai Erotomania Syndrome.



Erotomania Syndrome ialah perasaan delusi atau khayalan seseorang bahawa dia dicintai oleh orang lain. Padahal orang lain itu tidak mempunyai perasaan serupa terhadap penghidap erotomania ini.

Erotomania sebenarnya juga berbentuk dari gangguan keperibadian saat seseorang itu memiliki keyakinan bahawa orang lain memendam perasaan cinta kepada si penderita atau ingin memiliki sesuatu bentuk perhubungan.



Ia menyebabkan tekanan perasaan seterusnya pesakit akan menyalahgunakan ubat-ubatan, menyebabkan kegagalan pada fungsi otak.

Jika anda berdepan dengan perasaan sebegini, cepat sedar ia mungkin akan bahayakan diri anda. Tidak mengapa kalau cinta anda ditolak, tentu akan ada seseorang yang ikhlas menerima cinta anda seadanya kelak.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 627,557 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen