Rasa Kekok & Malu Bila Berjumpa Bakal Mertua, Ini Cara Ambil Hati Mereka Dengan Mudah.

 

Raya-raya ini ramai yang akan ambil peluang untuk berjumpa dengan bakal keluarga mertua. Tapi raya kali ini yang sangat beruntung adalah mereka yang bercinta sama negeri, yang lain negeri itu boleh cuba tahun hadapan.

Hari Raya sangat sinonim dengan membawa tetamu datang ke rumah, ini kerana rumah dibuka besar untuk sesiapa saja. Walaupun tahun ini tidak seperti tahun-tahun lalu, tetapi tentunya akan ada yang ambil kesempatan untuk beraya pada hari pertama.

Buat yang kekok dan malu-malu dengan keluarga mertua, mungkin boleh cuba tips ini.



Dekatkan hubungan pasangan dengan keluarga mertua

Petua mendekatkan diri dengan bakal mertua, adalah mendekatkan hubungan pasangan dengan orang tuanya, agar tidak renggang. Kerana biasa, orang tua tidak mudah meninggalkan anak kepada orang lain, selain dengan pasangannya.

Bahkan orang tua juga bimbang untuk serahkan anaknya pada orang lain. Bukan saja takut anaknya dilukakan tetapi juga bimbang kalau anaknya tidak kenal erti tanggungjawab. Masa inilah anda perlu tunjuk yang kalian sudah bersedia.



Sopan dan menghargai bakal mertua

Bersikap sopan ketika bersama bakal mertua ini adalah perkara yang penting. Terkadang orang tua akan ikut campur, dalam hubungan anda dengan pasangan. Jadi tetapkan saja untuk bersabar. Jika bakal mertua memberikan nasihat dan kritikkan, usahakan mengucap terimakasih, dan tetap mendengarkan tanpa melawan. Walaupun terkadang ucapannya menyakiti hati, tetapi bersifat sopan dan menghargai bakal mertua, adalah kunci untuk mendapatkan restu.

Ambil tahu akan mertua

Petua untuk lebih dekat dengan mertua, boleh dilakukan dengan mengambil berat tentang bakal mertua, seperti menjaga ibu bapa sendiri. Contohnya, apabila ada masa lapang, temui calon mertua dan berbual dengannya.

Anda boleh membeli makanan, cenderamata atau barang, ketika bertemu dengan bakal mertua. Ini dapat menunjukkan kepada bakal mertua, bahawa calon menantu peduli akan bakal mertua, dan akhirnya dapat memperoleh restu dari bakal mertua.



Ambil berat dengan bakal mertua

Semasa bertemu dengan pasangan, jangan lupa meninggalkan hadiah atau buah tangan kepada bakal mertua, melalui pasangan anda. Sekiranya pasangan anda berasal dari luar kota, kirimkan hadiah kepada bakal mertua anda, sebagai perkenalan anda kepadanya.

Tidak perlu mahal, hanya menyediakan makanan atau makanan kegemaran, dijamin bakal mertua akan berpuas hati dengan sifat anda dan memberkati anda.

Kongsi masa berkualiti

Apabila anak-anak mula membesar, ibu bapa akan merasa kesunyian, kerana anak-anak mereka sudah mempunyai aktiviti sendiri. Sebagai pasangan yang baik, anda boleh memilih untuk menemani bakal mertua, misalnya sesekali ke keluar rumahnya.

Tidak banyak orang yang berani mendekati bakal mertua, apalagi mengajaknya ke waktu yang berkualiti , bersama dengan calon menantu. Anda boleh mengajak ibu pasangan itu, pergi ke salun, atau hanya berbelanja bersama di pasar.

Nak ambil hati anaknya kenalah juga ambil hati ibu bapanya. Malah, kalau anda lakukan ini sudah tentu selepas kahwin nanti anda tidak kekok bila bersamanya.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 613,040 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen