Doa Lembutkan Hati Pasangan Dari Jauh.

 

Hidup berumah tangga tidak sentiasa manis, tidak selalu hidup rukun tanpa adanya masalah. Malah mustahil juga salah satu pasangan tidak pernah rasa marah atau kecewa. Seorang suami yang menjadi imam bagi seorang wanita tentu akan lebih banyak menguruskan rumah tangga dan bersifat melindungi. Suami juga seharusnya menjadi teladan tetapi apabila suami bersikap kasar dan keras hati, suami yang seharusnya menjadi pelindung isteri menjadi punca ketakutan isteri. Secara fitrahnya wanita adalah kelembutan, jika suami kasar dan keras hatinya pasti hati isteri akan hancur. Namun, setiap hati yang keras boleh dilembutkan dengan doa. Bacalah doa ini yang pernah dibaca oleh Rasulullah SAW kepada Saidina Umar Alkhattab untuk memeluk agama Islam.

Baca sebanyak 19 kali dan sebut nama insan tersebut.

"Allahu lateefun biAAibadihiyarzuqu man yashao wahuwa alqawiyyu alAAazeez"

Terjemahannya:
Allah Maha Lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dia lah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 346,755 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen