Kadang Perasaan Cinta Pun Perlu Diluahkan Melalui Kata-Kata, Walaupun Tidak Selalu.

 

Orang lelaki ini sangat terkenal dengan sikap meluahkan rasa hati melalui tindakan. Ini kerana, mereka merasakan bahawa perkara ini lebih selamat berbanding meluahkannya. Berlainan pula dengan wanita, dia lebih mudah nak luahkan perasaan mereka jika bab-bab yang manis ini, cuma bab kemahuan sahaja mereka sukar nak luahkan.

Setiap orang tentu mempunyai cara yang tersendiri dalam meluahkan perasaan mereka terhadap pasangan mereka, baik melalui kata-kata atau perbuatan itu terpulang dengan anda. Asalkan, pasangan anda dapat memahami apa yang anda ingin sampaikan.

Namun begitu, meluahkan perasaan melalui kata-kata ada keunikan yang tersendiri. Malah, ia juga membuat pasangan lebih rasa dihargai dan tersentuh. Mengucapkan kata-kata “aku sayang padamu” atau “aku cinta padamu” secara langsung ada kelebihan yang tersendiri.



1. Mewujudkan Komunikasi Terbuka yang Lebih Baik

Komunikasi terbuka sangat penting dalam hubungan . Dengan menyatakan perasaan cinta melalui kata-kata, komunikasi boleh menjadi lebih terbuka. Sekurang-kurangnya menjadi lebih memahami perasaan yang dirasakan. Dan lebih baik faham betapa sayangnya anda padanya.



2. Tidak mampu baca fikiran anda

Anda tidak dapat membaca kandungan pemikiran pasangan anda. Pasangan anda tidak dapat membaca pemikiran anda. Ada perkara yang perlu dinyatakan dengan perbuatan dan dinyatakan dalam kata-kata. Seperti perasaan cinta. Ya, walaupun anda tidak perlu mengatakannya setiap hari, tetapi kadang-kadang anda perlu mengatakannya supaya anda dapat memahami hati dan perasaan masing-masing.

3. Elak kekecewaan

Jangan terlambat sehingga kita kehilangan orang yang kita sayangi. Kita tidak pernah tahu bila kita akan kehilangan orang yang kita cintai. Kita tidak pernah tahu apabila pemisahan akan berlaku. Untuk itu, walaupun masih ada masa dan peluang, nyatakan isi hati dan perasaan cinta anda melalui kata-kata. Hadirkan rasa cinta lebih lengkap.



4. Mudah Mengatasi Masa sukar

Konflik dan masalah akan sentiasa wujud dalam hubungan. Masa sukar akan hadir untuk mewarnai hubungan. Kadang-kadang diperlukan keberanian untuk mengembalikan rasa cinta dengan menyatakan secara langsung. Sebagai tanda bahawa masa sukar ini dapat diatasi bersama kerana ia masih dapat menguatkan satu sama lain

5. Melegakan antara satu sama lain

Mengucapkan sesuatu atau mengungkapkan perasaan dalam kata-kata boleh membawa perasaan melegakan dengan sendirinya. Kita boleh membina asas emosi yang lebih baik. Kata cinta akan menjadikan pasangan kita lebih baik, walaupun kita juga akan berasa lebih baik selepas menyatakannya.

Tidak perlu nak ucapkan setiap hari, tetapi cukup sekiranya anda mengucapkan seminggu sekali. Sedikit sebanyak ia akan membuat pasangan ingat bahawa anda menyayangi dirinya, begitu juga anda.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 595,726 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen