LDR Yang Membosankan, Kalau Macam Ini Memang Susah Nak Kekal!

 

Hubungan jarak jauh adalah satu hubungan yang agak rumit dan juga payah untuk dilalui setiap pasangan. Bukan itu sahaja, rata-rata pasangan tidak mahu terlibat dalam hubungan seperti ini kerana merasakan hubungan ini tidak akan ada pengakhiran yang baik. Kira macam tak perlu harap apa-apa kalau hubungan seperti ini.

Namun begitu, tidak semua hubungan jarak jauh ini tidak mampu disatukan di atas pelaminan. Ada sahaja yang berjaya mengharunginya malah bahagia sehingga ke hari ini. Cuma yang membezakan mereka adalah bagaimana mereka lalui hubungan seperti ini.

Hubungan jarak jauh boleh musnah dan berlakunya perpisahan jika setiap pasangan melakukan perkara ini.



1. Tidak berkomunikasi antara satu sama lain

Jika anda komited untuk hubungan jarak jauh, semua yang anda ada adalah komunikasi. Tetapi jika anda tidak memanggil atau teks secara konsisten, itu adalah petanda jelas bahawa anda tidak ikhlas sepenuhnya dalam hubungan itu.

Mungkin dia tidak melihat hubungan itu sebagai sesuatu yang serius. Maksudnya, jika dia berminat maka dia akan memberi anda banyak masa untuk bercakap, walaupun hanya melalui mesej teks.



2. Tiada perbincangan mengenai masa depan

Jika anda mempunyai hubungan yang serius, sudah tentu anda akan lebih kerap bercakap mengenai masa depan dengan pasangan anda. Perkara ini akan membuatkan kalian akan semakin teruja untuk pertahankan hubungan masing-masing.

Pasangan jarak jauh mesti bercakap tentang masa depan dan membuat rancangan. Jika anda tidak membuat matlamat, maka apakah anda berdua bersama-sama.

3. Dia menjadi sibuk

Setiap orang tentu mempunyai kerja yang perlu ditumpukan. Akan tetapi sentiasa sibuk dengan kerja bukan satu halangan untuk kalian berhenti berhubungan. Paling tidak habiskan masa setengah jam sehari untuk kalian kekalkan dan eratkan hubungan tersebut. Tapi kalau sebaliknya, boleh nampak bahawa dia sememangnya ingin akhiri hubungan kalian.



4. Hanya anda yang mulakan dulu

Anda sentiasa yang pertama menghantar mesej kepadanya, seperti bertanya tentang khabar, makan atau tidak, atau bagaimana hari-harinya. Selain itu, dia sering tidak membalas mesej atau bahkan tidak meminta balik kepada anda, jadi anda perlu berhati-hati.

Perlu diingat, bahawa apabila seseorang tertarik pada anda, pasti soalan mengenai khabar itu tidak akan terlepas. Jika anda rasa anda selalu memulakannya, ia mungkin kerana dia bosan atau memerlukan masa sahaja.

5. Dia tidak membincangkan masalah hubungan

Setiap pasangan kursus mempunyai masalah masing-masing, namanya juga manusia. Bercakap tentang masalah dalam hubungan sangat penting, kerana ia dapat membantu hubungan anda menjadi lebih baik, tidak ada syak wasangka, tidak sedih, dan keduanya hidup bahagia.

Tetapi jika dia tidak berminat untuk membincangkan dan menyelesaikan masalah hubungan, maka ia terdengar seperti dia tidak mahu terlibat dalam hubungan atau sudah malas untuk memikirkan penyelesaiannya.



6. Lewat membalas mesej anda

Jika anda telah menghantar sejumlah besar mesej dan memerlukan waktu berjam-jam untuk menjawab mesej anda, mesti ada sebab yang anda perlu untuk menyiasat.

Apabila seseorang berminat, dia pasti akan membalas mesej anda dengan cepat. Jika dia mengambil lebih banyak masa untuk membalas atau kandungan mesej ringkas, ia adalah tanda bahawa dia sedang menjauhkan dirinya.

7. Tidak lagi cemburu

Dalam hubungan jarak jauh, cemburu adalah perkara biasa kerana anda tidak berada di sekeliling pasangan anda. Jika dia tidak merasakan emosi apabila anda dekat dengan orang lain, itu boleh jadi masalah. Sikap acuh tak acuh ini menunjukkan bahawa dia tidak lagi peduli dan terasa bosan menjalani hubungan LDR

Hati-hati dengan hubungan seperti ini. Jangan biarkan anda seorang diri yang berharap dan menanti. Takut-takut nanti terluka sendiri.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 598,857 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen