"Merokok Antara Penyumbang Utama Masalah Ketidaksuburan Suami..." Baik Berhenti Segera!

 

Bila bercakap tentang masalah ketidaksuburan dan sukar hamil ini, tentu sahaja banyak jari akan menuding ke arah kaum wanita tanpa ada usul periksa yang jelas. Ia seolah-olah bila ada masalah ini sahaja, wanita atau isteri sahaja yang bermasalah atau dia sahaja yang selayaknya dituduh sebegitu rupa.

Sedangkan, suami juga tidak ketinggalan untuk berdepan dengan masalah ketidaksuburan. Nak-nak lagi, jika si suami itu adalah seorang perokok tegar. Bahaya sebenarnya rokok ini ya.

Kebanyakan lelaki tidak mahu membuat test kesuburan kerana ego mereka sendiri. Jadinya, jika isteri yang normal dirawat kesuburan dan buat ujian sebanyak mungkin pun tentu tidak akan jumpa penawarnya jika suaminya itu sendiri yang berdegil.

Ada juga yang samakan dirinya dengan rakan-rakannya yang merokok lain. "Kawan aku merokok jugak, mengandung je bini dia" .



Setiap orang berlainan, apa dia makan tak sama macam awk makan hari-hari. Apa awak amalkan tak sama macam dia amalkan hari-hari.

So kesimpulan turunkan ego, sama-sama ikhtiar. Semoga perkongsian Zaquan Zack dari laman Twitter ini dapat manfaat buat kalian semua.










Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 595,802 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen