Sampai Bila Nak Terjerat Dalam "Situationship". Ini Tanda Anda Terperangkap Di Dalamnya.

 

Pernahkah anda mendengar istilah perhubungan ? Istilah ini merujuk kepada hubungan yang mesra antara dua orang, tetapi tidak ada label khusus yang mengikat mereka. Boleh dikatakan, situationship adalah lebih keruh dari bakal dari friendzone atau hubungan tanpa status.

Biasanya mereka yang terlibat dalam hubungan ini adalah mereka yang kedua-duanya single tetapi ingin bermesra dengan seseorang yang dianggap pasangan. Walaupun, masing-masing tak declare apa-apa pun. Segala pesanan dan percakapan seolah-olah mereka ini mempunyai hubungan tapi tidak pun.

Jadi nak tahu bahawa anda terperangkap dalam situasi ini atau tidak? Ikuti ini.

1. Hubungan berdasarkan kegairahan bukan kerana komitmen

Mereka yang terperangkap dalam hubungan ini biasanya mempunyai keinginan yang sama. Dimana, mereka ini masing-masing ingin mempunyai pasangan dan bermesra dengan pasangan mereka. Akan tetapi, mereka tidak mahu hubungan yang terikat. Rasa bahagia dan gembira dengan hubungan yang dirasai ketika itu. Malah, ia menjadi satu perkara yang sukar untuk dilepaskan. Tanpa sedar mereka saling berkait dengan keingian yang sama walaupun tidak tahu dari mana mulanya.



2. Tidak fokus dalam hubungan sementara ini

Bila dengan rasa cinta, tentu anda akan lebih fokus untuk kekal dan pertahankan hubungan tersebut. Akan tetapi, berlainan pula dengan hubungan seperti ini. Anda akan lihat sama ada dia atau anda akan semuadahnya untuk datang dan pergi. Biasanya mereka ini akan mesra saat diperlukan dan hilang semula bila dia terasa puas dengan anda.



3. Tidak pernah berbincang akan kehidupan masing-masing

Biasanya pasangan yang sedang hangat bercinta ini, dia mempunyai tujuan dan keinginan lebih untuk kekal bersama dengan pasangannya. Maka dengan itu, dia ingin tahu segalanya mengenai pasangan dari segi latar belakang, keluarga serta hal peribadi.

Tetapi dalam hubunagn ini, anda merasa enggan bercakap tentang kehidupan peribadi masing-masing. Selain tidak mempercayai satu sama lain, anda juga tidak mahu mengganggu kehidupan peribadi masing-masing dalam hubungan seketika ini.



4. Sembunyikan segala perasaan dan emosi anda

Anda yang terperangkap dalam hubungan tanpa label, tentu saja, akan selalu berasa keliru. Anda boleh berasa cemburu, kecewa, dan kecewa. Di satu pihak, anda mungkin juga berasa rindu dan ingin menunjukkan perhatian yang lebih. Bagaimanapun, anda tidak dapat melakukannya.

Ini berlaku kerana anda tidak mempunyai sempadan yang ketat di antara anda. Anda tidak merasa layak menjadi marah, cemburu, kecewa, atau berlebihan seolah-olah anda adalah pasangan sebenarnya.

5. Tidak membincangkan mengenai masa depan

Hubungan situationship umumnya merupakan hubungan sesaat yang tidak berpotensi jadi hubungan jangka panjang. Oleh itu, perkara-perkara mengenai penerusan hubungan di masa depan dianggap kekok.

Selalunya, salah seorang daripada anda telah menetapkan had ketat yang anda tidak mahu hubungan komitmen jangka panjang. Sekiranya seperti ini, kenapa anda telah terjebak dalam hubungan yang tidak jelas ini berapa lama?



Sampai bila nak hubungan seperti ini?

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 595,750 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen