Cinta Mula Berputik Lepas 163 Mesej Bersama Pasangan. Lepas Ini Kena Rajin-Rajin Balas WhatsApp Si Dia, Jangan Jual Mahal Lagi.

 

Sekarang ini telah banyak laman mencari jodoh, ataupun aplikasi yang menemukan anda dengan seseorang yang baru. Perkara ini juga boleh dipratikkan melalui media sosial juga.

Cuma mungkin perlu keberanian sedikit untuk bertegur sapa dengan si dia barulah anda boleh ke langkah yang seterusnya. Kadang kala, sedar tak sedar dengan hanya berbalas pesanan sahaja anda boleh mempunyai perasaan suka dan sayang terhadap orang tersebut.

Haaa... terkejut bukan?



Kalau dulu dari mata turun ke hati, kini dari satu pesanan anda berjaya menambat hatinya.

Satu kajian yang dijalankan sebuah laman web e-dagang PIXmania menunjukkan kira-kira 163 mesej diperlukan untuk seseorang yang berusia bawah 25 tahun untuk jatuh cinta.

Namun, berbeza pula dengan mereka yang berusia 55 tahun ke atas, mereka memerlukan masa lebih 2 setengah tahun untuk memikat hati si dia.



Kajian yang juga diterbitkan dalam Journal of Couple and Relationship Therapy, secara purata, pasangan itu akan mulai jatuh cinta selepas 163 teks mesej, 224 tweet, 70 mesej Facebook, 35 email dan 30 panggilan telefon.
Tapi ia bergantung juga pada kandungan mesej yang dihantar.

Selepas ini kalau nak pikat seseorang, kenalah rajin-rajin membalas saling berbalas pesanan. Akan tetapi, jika pesanan tidak berbalas mungkin dirinya tidak berminat terhadap anda. Jangan terlalu berharap pula.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 615,602 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen