Jangan Terkerjut, Lelaki Rajin Buat Kerja Rumah Ada Akal Yang Lebih Bijak Menurut Kajian.

 

Selalunya bila suruh lelaki buat kerja rumah memang tak akan bergeraklah, sebab mereka selalu menganggap bahawa kerja rumah itu ada tugas orang perempuan. Tapi, semasa bujang mereka boleh sahaja melakukan perkara ini tapi bila dah kahwin semuanya menjadi tugas si isteri.

Walaupun tidak semua lelaki agak kurang melakukan kerja rumah, tapi kalau anda jumpa seorang lelaki yang rajin mengemas rumah, ini adalah satu berita baik untuk anda.


Bukan hanya meringankan tugas anda sebagai isteri, malah dirinya juga akan sentiasa ringan tangan untuk bantu anda dalam menguruskan rumahtangga kalian. Aduh, seronoknya kalau dapat pasangan macam ini.

Menurut kajian oleh Dr. Huang Wei Li daripada Taiwan, lelaki yang rajin melakukan kerja rumah akan mendapat 3 manfaat ini, iaitu tinggi EQ, badan yang sihat serta kehidupan yang lebih baik.



Manfaat ini dapat dilihat melalui kecekapan mereka dalam menyelesaikan tugas. Apabila mereka pulang dari kerja dan terus membantu dengan kerja rumah, ini bermakna mereka hebat untuk mengaturkan masa untuk tugas yang berbeza dan menyelesaikannya.

Tambah lagi, lelaki yang rajin mengemas rumah tahu bagaimana untuk meredakan tekanan dan mengelakkan dari menggunakan emosi dalam apa-apa keadaan. Mereka juga mempunyai kehidupan yang baik kerana banyak meluangkan masa di rumah bersama keluarga.

Selepas ini kalau jumpa lelaki yang sentiasa kemas dan keadaan rumah teratur, silalah kahwini dirinya. Bukan sahaja bagus buat diri anda tetapi bagus juga buat dirinya.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 612,806 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen