Tak Solat Tapi Diberi Kemewahan & Kesenangan Oleh Allah, Itu Ujian Dalam Tak Sedar.

 

Rezeki setiap orang berbeza dan tak akan sama. Ada orang rezekinya berkahwin pada usia yang muda, bahkan ada juga yang rezekinya berjaya di usia yang muda. Berlainan pula dengan anda yang mana masih lagi tercari-cari pasangan atau hala tuju yang tetap.

Kadang kala, sebagai hamba dan juga manusia biasa tentunya akan terdetik di hati mengapa dia walaupun begitu boleh hidup senang, mengapa aku yang begini tidak dapat rezeki yang sama. Mungkin perasaan cemburu dan keinginan membuatkan anda berteka teki akan perkara seperti itu.


Apa yang lebih berat lagi apabila ada kenalan anda yang tidak solat, malah meninggalkan perintah Allah tetapi mendekatkan diri dengan larangan Allah mendapat lebih dari anda. Tentu anda tertanya-tanya soalan seperti ini bukan?

Seperti yang Ustaz Farid Rashidin sebutkan dalam laman Facebook, mereka yang seperti itu dipanggil istidraj. Memiliki segalanya, sama ada kerjayaan atau kekayaan tetapi tidak membuat maksiat.

Ini penerangan dari Ustaz Farid Rashidin;



Apa yang mereka miliki ini sebenarnya adalah ujian daripada Allah, sama ada ia akan mengingati Allah atau hanyut dengan segala apa yang Allah telah berikan kepadanya.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 473,968 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen