Selalu Tengok Orang Korea Main Tepuk-Tepuk Muka Bila Pakai Skincare, Ini Kebaikan Yang Anda Perlu Tahu.

 

Kulit sehalus dan semulus orang Korea siapa sahaja yang tak nak bukan? Mana tidaknya, kulit mereka ini begitu sihat malah kelihatan awet muda sehingga tak dapat nak teka umur sebenar mereka. Itu yang membuatkan ramai yang mula ikut tips penjagaan muka mereka.

Siapa sahaja yang tidak tahu langkah penjagaan muka mereka, memang agak banyak malah merumitkan untuk diikutkan. Tapi sebabkan ramai nak kulit seperti mereka tentu sahaja sanggup ikut walaupun sekadar basic asas.


Setiap kali menggunakan skincare, tentu saja mereka ini akan mula tepuk-tepuk mereka. Bukan sekadar sapu dan biar tapi siap ada macam tampar-tampar pipi itu lagi. Kenapa mereka lakukan perkara tersebut?

Ada kebaikan sebenarnya cara itu untuk kulit anda. Ini antara kebaikan untuk kulit serta skincare yang anda gunakan.



1. Skincare lebih diserap.

Salah satu manfaat menggunakan penjagaan kulit dengan menepuk adalah bahawa skincare lebih diserap sepenuhnya supaya anda lebih cepat mendapatkan hasil yang diinginkan. Ini kerana apabila menggunakan penjagaan kulit dengan menepuk, skincare akan lebih cepat untuk masuk ke dalam kulit.

2. Cegah kesan pada sistem limfa.

Apabila anda menggunakan skincare dengan menggosoknya, ia akan menjadikan tisu limfatik terganggu. Akhirnya, anda mungkin akan berdepan dengan risiko muka bengkak kerana apabila anda menggunakan cara menggosok, anda menggalakkan sistem limfatik aktif dalam keadaan tidak tepat pada masanya.



3. Peredaran darah menjadi lancar.

Proses plumping ketika menggunakan skincare akan membuat sirkulasi darah di sekitar wajah itu lancar. Ini kerana apabila menepuk ada gerakan yang membantu aliran darah tanpa halangan. Sudah tentu, kulit anda akan lebih sihat jika anda menerapkan tabiat ini. Malah ini boleh menjadikan kulit lebih santai.



4. Kurangkan tekanan kepada kulit.

Kaedah menggosok skincare sebenarnya lebih kasar dan akhirnya menjadikan kulit tertekan. Daripada mendapatkan apa yang anda inginkan dari penggunaan skincare njagaan kulit, kulit anda boleh bermasalah dan bahkan dapat meresap kerana rawatan yang kurang halus. Oleh itu, pakai skincare hanya dengan menepuk supaya kulit berasa lebih selesa.

5. Kulit lebih lembut.

Dengan menggunakan penjagaan kulit dengan menepuk, tentu saja kulit akan merasa lebih selesa kerana rawatan yang lebih lembut kulit. Oleh itu, dari sekarang ia adalah lebih baik untuk menggunakan skincare dengan menepuk supaya manfaat skincare boleh diperoleh dengan cepat dengan apa yang dikehendaki.

Sebab itulah kulit orang Korea lawa-lawa, tepuk-tepuk terus lawa.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,781 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen