Apabila Berdua Ada Yang Ketiga, Ini Ayat Kawal Diri Dari Hawa Nafsu Apabila Keluar Berduaan.

 

Sudah menjadi fitrah manusia dimana mereka ini ingin rasa dicintai dan mencintai oleh seseorang. Berkenalan dan bertemu tentu saja akan menjadi salah satu cara untuk merasai perasaan sebegitu yang hingga membawa ke pada satu hubunngan yang halal.

Ada orang yang mulakan satu percintaan yang mana ia sememangnya membahayakan kedua-dua insan yang berlainan jantina. Ketika bercinta itu tentu sahaja lebih banyak masa berduaan berbanding keluar bersama rakan. Dikatakan tidak ada privacy kalau ada orang ketiga.


Tapi dalam anda berdua itu, sememangnya ada pihak yang ketiga iaitu syaitan. Dia ini akan mendatangkan perasaan yang sukar untuk dikawal iaitu hawa nafsu. Sebab itu elok jika bawa orang lain ketika berjumpa, bukan sahaja dapat mengawak nafsu anda tetapi juga mengelakkan fitnah antara kalian.

Dalam perkongsian Penceramh Bebas, Da’i Wan ada memberi sepotong ayat yang boleh kita gunakan untuk mengawal gelojak hawa nafsu seorang lelaki apabila bertemu seorang perempuan atau sebaliknya.



Jelasnya, kata ulama ada satu keadaan syaitan akan dapat mengawal seseorang lelaki mahupun perempuan iaitu apabila syahwat seseorang itu berada naik dan tinggi.

Ayat yang dikongsikan oleh Da’i Wan ini boleh diamalkan sekiranya berdepan dengan situasi berkenaan. Katanya lagi, baca ayat ini berulang kali jika rasa tak mampu untuk mengawal hawa nafsu.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 465,416 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen