Jangan Membenci Bila Cinta Kena Reject.

 

“Sampai hati dia tak nak aku...”

“Sampai hati dia pilih yang lain...”

“Siap lah dia, jangan ingat dia boleh bahagia...”

“Kalau aku tak dapat, jangan harap orang lain boleh dapat...”

Bila kena reject oleh seseorang tentu anda akan rasa kecewa, marah, berdendam malah membenci dirinya bukan. Ala, ini kira sama kes macam putus hubunganlah. Cuma yang ini belum sempat nak berkasih sayang dah kena reject dah.

Banyak orang, bila kena reject atau putus hubungan akan menyimpan satu perasaan yang tak baik. Di mana, biasanya merasakan bahawa perkara ini tak adil dan macam-macam lagi. Semuanya dipandang dari sudut yang negatif, nak pandang sudut yang positif memang taklah kan cerita dia.




Jangan benci orang yang reject cinta anda...

Mana tahu dia itu sebenarnya bukan yang terbaik untuk anda. Bahkan anda sepatutnya mendapat jodoh yang terbaik buat diri anda. Mana tidaknya, orang yang baik akan berjodoh dengan mereka yang baik. Anda kan seorang yang baik kerana terima tolakan dengan hati yang terbuka.

Tak hanya itu sahaja, ini juga petanda dia itu bukan jodoh anda. Kalau dia terima anda sekarang pun belum tentu lagi dia akan buat anda bahagia, belum tentu lagi dia akan kekal bersama anda selamanya. Sebab itulah dia tolak anda awal-awal, sebab dia itu bukan jodoh yang akan setia dia sisi anda selamanya.



Kenapa jangan benci mereka ini...

Kalau anda memberi orang yang pernah tolak cinta anda, ia akan menjadi satu titik hitam dalam hati anda. Lama kelamaan ia akan merosakkan diri anda sendiri. Jadi macam mana anda nak dapat pasangan yang baik, sebabnya anda sudah menyimpan sesuatu yang jahat dalam diri anda.

Anda harus percaya akan ketentuan Allah. Di mana dia akan menyediakan yang lebih baik buat anda. Allah tahu mana yang terbaik, jadi jangan kecewa mahupun menyimpan dendam.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 462,068 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen