Dalam Jutaan Orang, Kaulah Paling Aku Sayang...

 

Indahnya sewaktu bercinta, semuanya manis-manis belaka. Tidur tak lena mandi tak basah. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang baru pertama kali bercinta. Sukar untuk digambarkan perasaan gembira dan teruja apabila sudah memilik seseorang yang akan mengambil berat tentangnya, seseorang yang sering menemani tatkala sunyi.



Betul ke orang sedang mabuk cinta ni selalu angau? Angau yang sering dikatakan itu bermaksud apabila buat apa-apa pun pasti tersenyum sahaja kerana hati terlalu bahagia. Pada masa yang sama teringat tentang si dia yang sering mengirim mesej dan berborak-borak di kala malam. Kalau angau depan orang tua tu, padahlah nanti pasti ditegurnya.Biasanya ibu-ibu lebih cepat perasan perkara ini, lebih-lebih lagi jika anaknya sebelum ini tak pernah berkelakuan sedemikian. Kini asyik senyum-senyum sambal lihat telefon bimbit, diajak makan juga berlambat-lambat. Biasalah tu orang sedang angau bercinta.



Bagaimana rasanya apabila sudah sekian lama single, tiba-tiba ada seseorang sebagai teman, pasti gembira yang tak terucap bukan? Biasanya wanita yang single terlalu lama ini bukannya kerana memilih, tetapi kerana tidak mahu tersalah pilih. Jika anda terpilih, bermaksud anda adalah orang yang dia percaya dan yakin anda boleh buat dia bahagia. Oleh itu, jangan sia-siakan dia atau kecewakan dia.



Lebih indah apabila seorang lalaki itu berani mengatakan isi hati ikhlasnya kepada ibu bapa pasangannya. Beranikan diri untuk meyampaikan hasrat untuk memperisterikan si dia, pasti anda kelihatan lebih macho dan gentle. Ibu bapanya juga senang apabila sudah kenal anda, sekurang-kurangnya mereka tahu anak mereka keluar dengan siapa, budi pekerti anda juga pasti sudah dinilai sewaktu pertama kali melihat anda.



Jika dia yang paling kau sayang, jadikan dia sebagai suri hidupmu yang halal. Usah biarkan hubungan tanpa ikatan terlalu lama, bimbang banyak dugaan mendatang. Sesungguhnya Allah permudahkan urusan mereka yang ikhalas dan mengerjakan sesuatu kerana Allah.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 473,983 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen