Wanita Nampak Makin Tua & Hodoh Bila Stress Yang Melampau.

 

Semua orang akan berdepan dengan stress, walau macam mana bijak sekalipun dia berdepan dengan masalah, tentu sahaja ia akan rasa sedikit sebanyak stress. Stress ialah tekanan perasaan yang akan datang dan pergi dalam satu jangka masa. Tidak semua orang mampu mengawal stress yang sama, malah tidak semua juga akan berdepan stress yang sama.

Bagi anda mungkin ia satu perkara yang biasa-biasa tetapi bagi orang lain, ia bukan satu yang biasa dan sudah melebihi dari batas kekuatannya, bahkan ada juga yang mampu memudaratkan diri kerana stress.



Berdasarkan satu kajian yang telah dijalankan oleh pakar ekologi dari Universiti Dundee, Scotland mendapati, tekanan yang melampau boleh menyabbakan wajah seseorang menjadi hodoh.

Ini kerana, mereka yang berdepan dengan stress akan membebaskan hormone kortisol dalam jumlah yang tinggi sehingga menjadikan wajah menjadi tidak menarik akibat kerutan dan kelihatan pucat serta tidak sihat.

Menurut Dr. Fhioone Moore yang ketuai kajian tersebut menyatakan, sekiranya kortisol dikeluarkan dalam jumlah yang terlalu tinggi ia akan membahayakan kesihatan seseorang.



Satu kajian telah dijalankan ke atas dua individu dengan mengambil sampel air liur mereka untuk menyukat bilangan kortisol yang dijumpai.

“Kami mendapati, Kortisol yang terlalu banyak dalam air liur individu yang tertekan menjadikan wajahnya kelihatan kurang menarik berbanding seorang lagi individu yang jumlah kortisol dalam air liurnya kurang adalah lebih rendah kerana kurang tertekan.” Jelasnya.

Tekanan atau stress ini sememangnya sentiasa akan dihadapi oleh semua orang. Yang membezakannya adalah bagaimana untuk tangani perkara tersebut.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 446,982 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen