Berat Badan Masih Tak Turun-Turun Walupun Dah Cuba Macam-Macam Diet, Majlis Pulak Dah Makin Dekat. Ha, Buat Bakal Pengantin Jangan Bimbang, Apa Kata Cuba Diet Tembikai Pula. Katanya Kesan Lebih Cepat.

 

Nak kurus ini tak mudah, ia perlukan tekad yang kuat. Tak boleh nak sambil lewa je, kena betul-betul kalau nak miliki badan yang diidamkan. Haa, selalunya bila tak kurus mula la nak give up kan? Lagi-lagi buat yang nak naik pelamin lagi dua tiga bulan, lagi lah makin bimbang.

Dah cuba diet eat clean, suku-suku separuh serta makan yang seimbang tapi masih tak berkesan lagi. Haa, jangan risau apa kata kali ini cuba pula diet tembikai pula. Menurut Babab.net, diet tembaiki sangat sihat dan memberikan korang tenaga.



Ada yang berpendapat bahawa ia lebih mudah untuk turunkan berat badan dengan kadar segera. Sesuai la buat mereka yang lagi dua tiga bulan nak naik pelamin tu.

Jom kita ambil tahu!

Salah satu buah-buahan segar yang paling berkesan untuk menurunkan berat badan secara semulajadi adalah tembikai. Kandungan dalam tembikai boleh menyahtoksik badan tanpa rasa lapar.

Tembikai adalah buah padat nutrien dengan banyak kandungan air dan rendah kalori. Inilah sebabnya buah tembikai sangat baik untuk menurunkan berat badan. Buah ini menyediakan sebilangan besar vitamin, mineral, dan antioksidan. Makan buah tembikai setiap hari dapat membantu anda mengurangkan risiko obesiti, penyakit jantung dan diabetes.

Cara diet buah tembikai.

Makanan jenis ini disyorkan untuk mereka yang ingin mengamalkan gaya hidup sihat dan cuba menurunkan berat badan dengan cepat. Sangat mudah, anda hanya makan tembikai sepanjang hari semasa sarapan pagi dan makan malam. Diet ini berkesan untuk mereka yang ingin menghilangkan toksik berlebihan, garam dan kotoran lain dari badan, seperti yang dipetik dari laman Boldsky.

Jumlah tembikai yang perlu dimakan

Apabila melakukan diet buah tembikai, anda harus memastikan bahawa jumlah buah yang anda makan tidak melebihi had yang ditetapkan. Nombor ideal adalah 1:10. Secara ringkasnya. Sekiranya anda berat 60 kg, itu bermakna anda perlu makan 6 kg buah tembikai semasa diet. Semuanya bergantung pada berapa berat badan yang anda ingin pulih.

Jadi, jumlah yang ideal ialah 150 kkal sekali makan. Lebih baik lagi, bahagikannya ke 8 kali sehari. Tembikai terdiri daripada 97 peratus air, jadi ia dapat membantu penggunaan tambahan air sepanjang hari. Menurut pakar pemakanan, diet tembikai menjadikan banyak orang yang tertarik. Tempoh masa yang terhad diet ini menjadikan seseorang lebih realistik dengan matlamat yang dicapai. Kualiti penghidratan dan menyegarkan adalah sempurna semasa musim panas.

Manfaat lain dari diet tembikai adalah membantu meningkatkan jumlah arginine, sejenis asid amino dalam badan yang baik untuk menghasilkan nitrous oksida yang melegakan saluran darrah. Tembikai juga menghalang serangan jantung dan strok. Malah, diet tembikai boleh meningkatkan jumlah sperma pada lelaki.

Tembikai adalah diuretik dan tonik darrah yang memudahkan cecair dan menghilangkan kotoran dari badan. Dalam 100 gram tembikai mengandungi 7 gram gula dan 32 kalori. Tembikai menjadi sumber serat yang dapat mengekalkan fungsi pencernaan dengan baik. Buah ini juga sesuai digunakan oleh pesakit diabetes kerana rendah karbohidrat dan gula.

Tembikai adalah buah yang sempurna untuk menurunkan berat badan dengan cepat. Untuk itu, adalah penting untuk diingatkan bahawa diet hanya boleh dilakukan selama seminggu atau 5 hari. Sekiranya dilakukan secara berlebihan boleh menyebabkan kesan kesihatan yang negatif.

p/s: Tidak semua orang boleh melakukan diet buah tembikai, terutamanya kanak-kanak dan wanita hamil. Semasa diet buah tembikai, anda dinasihatkan untuk tidak melakukan senaman pengairan tenaga. Selain buahnya dimakan, anda boleh menggabungkan cara salad tembikai lain dengan beberapa biji rami atau benih chia. Anda juga boleh menggunakannya dalam bentuk jus.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 597,257 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen