4 Jenis Sayur Ini Bantu Kesuburan Wanita.

 

Rezeki untuk memiliki anak ini sudah tentu berbeza setiap pasangan yang sudah berkahwin. Ada yang mendapat rezeki disaat awal perkahwinannya, manakala ada yang perlu menunggu bertahun barulah dikurniakan rezeki cahaya mata.

Cepat atau lambat itu bukan urusan kita untuk menentukan, akan tetapi usaha yang dilakukan untuk memiliki zuriat ini sudah tentulah sekata dengan kemahuan kita. Selain berdoa, sudah tentu kita perlu melakukan kaedah lain untuk menunjukkan kesungguhan kita itu.

Antara usaha untuk mendapatkan zuriat adalah pergi berurut, berjumpa doktor serta menjaga kesihatan tubuh badan.



Ramai yang tidak tahu bahawa terdapat sayur-sayuran yang membantu mempercepatkan kehamilan. Di mana setiap sayur ada nutrisinya yang tersendiri untuk badan manusia.

Namun begitu, semuanya bergantung pada rezeki yang Allah akan berikan buat semua pasangan suami isteri.

Antara sayur yang membantu kesuburan:

1. Bayam



Bayam mengandungi zat besi, folat, zink dan antioksidan yang baik untuk kesuburan wanita dan membantu wanita untuk cepat hamil. Boleh amalkan dengan memasak bayam secara sihat dengan dikukus, direbus, atau dijadikan salad.

2. Brokoli



Brokoli membantu membersihkan tubuh dari metabolit hormon seperti lebihan metabolit estrogen dalam tubuh yang menggangu hormon-hormon kehamilan normal.

3. Daun Bit



Biasanya kita dengar manfaat ubi bit tapi jarang dengar khasiat daunnya. Ia sebenarnya kaya dengan zat besi yang penting untuk membantu kehamilan. Daun bit juga kaya Vitamin C dan folat, yang merupakan nutrisi lain diperlukan untuk kehamilan.

4. Biji Labu dan Tiram



Biji Labu dan Tiram tinggi kandungan zink, zat besi dan asid lemak omega-3. Kekurangan zink dalam tubuh secara langsung berkait dengan ketidaksuburan lelaki dan wanita.

Pengambilan sayur seperti diatas membantu menjaga kualiti telur dan sperma selain membantu melindungi sperma dari kerosakan kromosom. Semoga menjadi manfaat pada yang sedang merancang untuk menimang cahaya mata.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 399,627 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen