Jaga Keharmonian Ketika Bulan Ramadhan Bersama Pasangan, Isteri-Isteri Kena Lakukan Ini.

 

Tahun ini kali pertama berpuasa bersama suami? Jika ya, tentu sahaja puasa kali ini berlainan berbanding puasa semasa masih lagi bujang. Mana tidaknya, ketika anda bujang anda lebih bebas untuk melakukan apa sahaja anda mahu tetapi berlainan apabila sudah memiliki suami ini. Anda bukan sahaja sibuk menguruskan makanan untuk bersahur, berbuka serta lakukan amal ibadah tetapi ia adalah saat untuk anda dan pasangan meningkatkan kemesraan antara satu sama lain.



Walaupun tidak boleh terlalu dekat dengan suami anda, ada beberapa cara yang anda boleh lakukan untuk mendatangkan kemesraan bersamanya. Jangan risau, selagi anda tahu menjaga batas-batasnya pasti ia tidak akan mendatangkan apa-apa masalah buat anda.

1. Luangkan masa bersama suami.

Ketika awal-awal dibulan puasa ini badan anda mungkin akan sedikit terkerjut kerana terpaksa tidur dan bangun awal dari kebiasaannya, terutama buat mereka yang berkerja. Walaupun sibuk dengan urusan pejabat dan juga melakukan ibadah puasa jangan lupa untuk meluangkan masa bersama suami ini. Apa yang anda boleh lakukan adalah pergi iftar bersama pasangan anda dan menikmati saat romantis berdua. Jangan biarkan pasangan anda berbuka bersendirian.

2. Beribadah bersama suami.

Apabila masuk bulan puasa ini sudah tentulah ramai orang berlumba-lumba untuk mendapatkan ganjaran yang besar di dalamnya. Maka dengan itu, jangan lupa untuk melakukan ibadah bersama suami seperti melakukan solat berjemaah, membaca Al-Quran bersama ataupun melakukan solat sunat bersama-sama. Perkara ini juga akan timbulkan kemesaraan antara kalian berdua.

3. Menyampaikan rasa sayang.

Pada bulan Ramadhan ini, kita dikehendaki mengurangkan hubungan fizikal untuk mengelakkan nafsu walaupun dengan suami. Tetapi itu tidak bermakna anda tidak boleh tunjukkan rasa sayang dan hanya mengabaikan pasangan anda. Apa kata anda lakukan perkara-perkara seperti ketika bercinta dahulu. sebagai contoh, mengirim kata-kata yang manis serta menelefon pasangan anda apabila berjauhan itu adalah perkara yang romantis.

4. Tampil cantik dihadapan suami.

Selalunya ketika bulan puasa ini tubuh badan pasti akan terasa letih apabila tiba waktu petang. Sebagai seorang isteri, apa kata kita sambut suami kita dengan keadaan yang cantik dan sudah siap untuk berbuka. Menggunakan pakaian yang cantik serta berdandan buat suami itu tidak salah, malah ia sememangnya digalakkan. Jadi apabila suami pulang ke rumah, dirinya terasa lebih sejuk untuk memandang anda serta bersemangat.

Pada tahun pertama berpuasa bersama-sama ini pasti banyak moment-moment indah yang kalian akan bina bersama-sama. Tidaklah perkara yang kelakar ataupun sayu pasti akan diharungi bersama-sama sebagai pasangan suami isteri.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 391,975 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen