Sebelum Memiliki Kad Kredit, Ini 5 Perkara Yang Perlu Anda Pertimbangkan.

 

Ramai orang pasti memiliki kad kredit ini bukan? Mana tidaknya kad kredit ini kadang kala membantu apabila terlibat dengan perkara-perkara kecemasan. Mungkin ketika anda tidak memiliki wang yang cukup pada hujung bulan ataupun anda terpaksa membayar sesuatu jumlah yang besar.

Penggunaan kad kredit ini ada baik, ada buruknya, semuanya bergantung pada anda yang memilihnya. Ada sesetengah dari kita gunakan kad kredit ini bertujuan untuk membeli belah dan membina hutang yang banyak, tetapi ada juga yang gunakannya untuk saat-saat kecemasan, bergantung pilihan anda.



Tapi buat anda yang masih belum memiliki kad kredit, ini 5 perkara yang perlu anda fikirkan sebelum memilikinya.



1. Teliti faedah kad kredit anda.

Pengguna kad kredit biasanya dibahagikan kepada 2 jenis kumpulan, iaitu mereka yang membayar seluruh baki bil sepenuhnya dan mereka yang membayar sebahagian daripada jumlah yang telah dibuat yang menyebabkan terpaksa membayar faedah yang berlebihan.

Jika anda tidak suka membayar secara penuh, maka adalah lebih baik jika anda memilih kad kredit yang rendah faedahnya. Ini penting untuk mengelakkan diri daripada terlibat dalam hutang kad kredit yang panjang.

2. Adakah anda mempunyai hutang lain?

Apabila anda mempunyai bil hutang yang mesti dibayar setiap bulan, itu bermakna kemampuan anda untuk membayar hutang kad kredit akan semakin sukar. Cuba buat kira-kira dahulu sebelum memiliki kad kredit ini.

3. Sentiasa membeli belah setiap bulan?

Jika anda mampu membayar bil kredit anda setiap bulan secara baik, terdapat banyak pilihan untuk mengoptimumkan perbelanjaan ini. Terdapat banyak pilihan kad kredit yang menawarkan hadiah seperti makanan, bahan api kenderaan, dan lain-lain. Jika anda mempunyai pembelian yang berbeza-beza setiap bulan, kemudian pilih kad kredit yang menawarkan ganjaran untuk setiap pembelian yang dibuat.



4. Anda sering pergi melancong?

Terdapat banyak kad kredit yang menawarkan pembelian syarikat penerbangan diskaun, akses lounge percuma untuk ahli, dan tawaran menarik yang akan memudahkan perjalanan anda. Jika anda sering pergi beberapa kali dalam setahun, kami sangat mengesyorkan bahawa anda memilih kad kredit yang menawarkan hadiah perjalanan terbaik.

5. Mempunyai sejarah kad kredit yang buruk?

Kebanyakan kad kredit hanya tersedia untuk mereka yang mempunyai pinjaman yang baik dan tidak berbayar. Cuba untuk lunaskan pinjaman yang sedia anda sebelum anda cuba untuk memiliki kad kredit yang baru.

Adanya kad kredit ini bertujuan untuk memudahkan anda bukannya untuk menambah beban hutang anda setiap bulan hingga menyusahkan diri anda sendiri.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 472,428 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen