Jika Anak Susah Dengar Kata, Suka Lawan Cakap Boleh Amalkan Doa Ini.

 

Anak-anak adalah permata hati ayah dan ibu mereka. Setiap ibu bapa pasti mahukan anak-anak yang mudah dibentuk hati dan sikapnya kea rah soleh atau solehah. Ini kerana, anak-anak yang soleh dan solehah ini adalah dambaan ibu bapa di dunia mahupun di akhirat.

Nak membentuk anak menjadi seorang yang menjurus ke arah itu bukanlah satu hal yang mudah. Namun begitu, dalam mendidik anak-anak ini, doa ibu bapa adalah perkara yang paling penting agar hati mereka ini dapat dilembutkan. Selepas itu ditambah dengan sedikit nasihat dan teguran, Insyaallah anak-anak pasti akan lahirnya anak yang menyejukkan hati.

Terdapat beberapa doa yang diambil di dalam al-Quran mampu melembutkan hati anak-anak ini. Antaranya, ayat 19 Surah As Syura ini, tapi bukan sekadar hati anak-anak, hati pasangan juga boleh dilembutkan dengan izin-Nya.

Mari baca perkongsian saudara Muhammad Hassan ini.



Tadi solat asar ada pakcik ni dia datang kat anak saya, saya suruh anak salam dan minta pakcik ini doa untuk anak. Saya nak kongsi satu doa yang saya belajar hari ini. jika anak-anak susah dengar cakap, lawan cakap, terlalu aktif.

Atau boleh juga baca doa ini untuk pasangan kita yang jenis panas baran.

Baca doa ini ketika atau sebelum mereka tidur dan letak telapak tangan di atas ubun-ubun anak. Insyaallah mudahan anak-anak akan lembut budi bahasa dan dengar cakap.

Para guru juga boleh baca doa ini kepada pelajar yang ‘terlalu aktif’.

Surah Ash Syura, ayat 19:



Moga bermanfaat.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 471,516 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen