Banyakkan Ketawa Dalam Hubungan, Pasti Harmoni.

 

Pertengkaran dalam rumah tangga sudah tentu pasti terjadi. Tapi pertengkaran boleh saja dicegah jika suami-isteri memahami caranya. Cuba mulai kini anda dan pasangan sering-seringlah ketawa bersama jika ingin rumah tangga harmoni.



Ketawa.

Ketawa adalah hadiah terbesar dalam hidup, sehingga melepaskan pertengkaran dan mencari humor dalam setiap situasi. Kebanyakan pergaduhan berasal dari salah faham dan salah tafsir yang lucu ketika anda berhenti dan berfikir tentang hal itu. Apabila anda mengambil langkah balik dan menilai situasi, maka akan timbul kelucuan. Anda boleh berkongsi ketawa dengan suami ketika sedang bertengkar sengit. Maka suasana akan berubah menjadi gelak ketawa.



Membiarkan dia pergi.

Hanya bercakap itu tidak cukup, mengalah itu perlu. Jika anda tak tahan dengan pertengkaran lupakan pergaduhan itu. Cari topik lain atau biarkan dia pergi. Jangan biarkan masalah kecil dari pertengkaran sengit. Bicara sejenak, ambil langkah berundur dari perbualan, bernafas dalam-dalam dan bicarakan baik-baik. Ini mungkin tidak mudah, tetapi kata-kata pertama dapat menenangkan keadaan. Kerana tak seorang ingin menyerah kalah terlebih dulu.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 313,764 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen