Rezeki Lelaki Terletak Pada Kebahagiaan Isteri, Nak Rezeki Melimpah? Baca Ini.

 

Isteri ini bukan hanya sebagai peneman hidup di kala susah dan gembira sahaja, malah isteri-isteri ini adalah pembawa rezeki buat suami-suaminya dalam tidak sedar. Orang kata rezeki selepas berkahwin ini akan lebih mencurah-curah, tapi adakah ia akan datang sendiri tanpa berusaha?

Sudah pastilah isteri ini akan menjadi satu jalan yang memudahkan suami untuk mendapatkan lebih banyak rezeki yang berkat dan halal. Tapi biasanya, orang lebih sibuk kejar untuk bekerja lebih masa dan mencari duit lebih berbanding memberi kebahagiaan kepada isteri-isteri mereka.

Sedikit perkongsian daripada saudara Hafizul Hakim mengenai bagaimana untuk membahagiakan isteri-isteri anda. Ikuti perkongsiannya.



Rezeki lelaki terletak pada kebahagiaan isteri. Anggap bacaan santai ini sebagai ‘Refresher Course’ masa kursus kahwin dulu.

Kalau PUBG dapat layan lama-lama, yang ini pun boleh ye. Bismillah.

1. Ketahui minat dan kesukaan mereka. Sekali sekala beli dan hadiahkan untuk isteri kita. Kalau dia suka karipap, kita belikan yang paling besar dan special.

Mereka juga ada ‘geng’ masa di universiti dan pejabat. Kalau mereka ada aktiviti dirancang, kita benarkan.

2. Luangkan masa khusus berbual dengan isteri. Cakap soal ofis, anak dan perancangan masa depan. Kebiasaannya perempuan ni kalau mereka ‘stress’, dia tak nak bagitau kita.

Komunikasi ini akan bantu pulihkan emosi mereka.

3. Ajak isteri keluar berdua. Pergi ajak tengok wayang ke, makan tempat special sikit. Tak lama pun, mungkin hanya sejam dua dalam sebulan.

Masa berdua ini sangat mahal lepas dah ada anak.

4. Andai baru menimang cahaya mata. Kongsi tanggungjawab sama-sama. Belajar basuh berak anak, dodoi anak malam-malam. Betul, memang tak selesa tapi korang mesti buat.

Biarkan isteri rehat cukup supaya mereka tenang.

Apabila jiwa ada ketenangan, susu ibu mudah keluar. Ini petuanya. Rehat cukup.

5. Sekali sekala belikan barang kecantikan mereka. Minyak wangi, pencuci muka. Invest untuk isteri sendiri takkan rugi. Orang puji mereka, kita jugak yang suka nanti.

6. Hadiahkan pakaian atau tudung kegemaran. Biasanya mereka akan nafikan tak nak, tapi jauh dalam sudut hati mereka walau sebesar zarah mereka nak.

Bagi je, mesti mereka senyum. Tutup pintu bilik, confirm melompat-lompat atas katil dapat hadiah. Kah kah.

7. Hormati orang tua mereka. Kekadang bawak sekali pergi makan atau berjalan. Restu dan kebahagiaan keluarga, kuncinya mencintai orang kesayangan si isteri.

8. Berkawan dengan anak-anak. Sebut kebaikan isteri depan mereka. Nasihati dengan cara berjenaka tapi ada pengajaran.

Sebut kebaikan mereka depan anak dan kawan-kawan. Tinggikan martabat mereka.

9. Bantu isteri buat kerja rumah, sapu sampah, lipat kain baju atau tidurkan anak-anak. Biar mereka ada ruang untuk ‘me time’ .

10. Baca hadis dan tadabbur quran bersama isteri. Jangan fokus hanya pada dunia tapi lupa pada akhirat. Setiap perlakuan isteri, yang menanggung dosa adalah suami.

Nasihat cara hikmah, insha Allah mereka akan terima. Biar kita jadi suami yang dikenang dan dirindui selalu andai kita pergi dulu.


“Jangan menyesali apa yang tidak pernah kamu miliki. Sesalilah apa yang kamu miliki namun tak pernah kamu hargai.”


Hafizul Hakim
Happy wife, happy life!
                           

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,375 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen