Jadi Soleh Untuk Dipinang Wanita.

 

Bolehkah perempuan meminang lelaki?

Perbuatan perempuan menawarkan diri dengan meminang lelaki yang soleh dan beragama itu bukanlah sesuatu yang aib dan memalukan. Sebaliknya ia adalah sunnah dan kebaikan ini berdalilkan kepada hadis daripada Anas RA yang menceritakan bahawa datang seorang wanita kepada Baginda SAW dan menawarkan dirinya kepada Baginda SAW dengan berkata:


'Wahai Rasulullah apakah engkau berhajat kepadaku?' Lalu berkata anak perempuan Anas RA: 'Sungguh tidak malu perempuan itu dan amat buruk akhlaknya.' Anas RA menjawab: 'Sesungguhnya dia itu lebih baik daripada kamu kerana dia mencintai Nabi SAW dan menawar dirinya demi kebaikan.' (Riwayat Bukhari, Al-Nasaii & Ibn Majah)


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 474,832 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen