Jenis-Jenis Tabung Bencana Kewangan Bagi Wanita.

 

Seorang wanita perlu bijak mengatur masa depannya. Dalam kehidupan ini tidak selalunya cerah. Pelbagai kemungkinan akan berlaku dalam sekelip mata sahaja tanpa kita duga. Tidak kiralah bila ia akan berlaku, sama ada besok, lusa mahupun minggu depan.

Walaupun anda memiliki pasangan hidup yang mampu memberikan anda segalanya, itu tidak menjamin yang anda akan memiliki kehidupan yang baik dikemudian hari. Bak kata pepatah, sediakan payung sebelum hujan. Kita tidak mahu perkara yang buruk itu berlaku tapi pada masa yang sama kita perlukan sesuatu untuk melindungi diri kita apabila berhadapan dengan perkara tersebut.

Jadi, anda perlulah menjadi seorang wanita dan juga isteri yang bijak. Bukan pinta suami anda kemewahan semata-mata, tapi pentingkan juga 4 perkara ini. Mari ikuti perkongsian daripada Dr. Azizul Azli Ahmad mengenai tabung bencana kewangan wanita.



JENIS BENCANA KEWANGAN WANITA.

1. Kematian Suami atau Ketua Keluarga.

Mintak suami beli Takaful Perlindungan pendapatan, jika suami meninggal isteri dapat pampasan 10 tahun pendapatan. Pujuklah dengan baik bermula sekarang.

Ada perlindungan serendah RM25-50 sebulan.

2. Bercerai dan Kehilangan Kerja.

Ushakan beli sebuah rumah kecil sewaktu mula kerja, biar buruk pun tak mengapa. Jika apa berlaku kita ada pendapatan sewa atau jika dihalau suami durjana ada kediaman sendiri.



3. Masalah Kesihatan Ketua Keluarga.

Pastikan ada Takaful perlinduangan atau jika mampu kad perubatan. Keutamaan adalah Takaful perlindungan dari kad perubatan jika bajet kita kecil.

4.Tiada Kebebasan Kewangan Peribadi.

Kawal hutang kita, jangan bina hutang lebih dari 40% gaji walau suami pujuk suruh beli kereta Honda Siti.

Jangan tunggu lelaki kaya, jadilah kaya. Kongsikan jika bermanfaat.

Jangan melengahkan masa yang ada, mula bertindak dari sekarang. Anda tidak tahu apa yang akan terjadi pada masa akan datang.





 

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 472,875 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen