Apabila Rasa Tidak Sepadan Dengan Dirinya, Ini Adalah Cara Untuk Berpisah Dengannya.

 

Dalam mencari pasangan ini, sudah pastilah keserasian itu akan cuba untuk dilihat dan diperhatikan sebelum memastikan bahawa dia adalah pasangan yang sesuai untuk kita. Keserasian dan rasa sepadan ini teramatlah diperlukan untuk menimbulkan rasa selesa dalam jalinkan hubungan. Mencari keserasian ini tidak mudah, tapi apabila rasa anda dan dirinya tidak serasi sudah pastilah anda akan mula mengundurkan diri untuk terus jalinkan hubungan tersebut. Tapi bagaimana untuk anda berpisah dengan dirinya?



1. Bersikap dengan lebih terbuka.

Cuba bercakap dengan minda terbuka. Juga biarkan pasangan anda mengatakan pendapatnya mengenai hubungan yang anda berdua jalani. Buat komunikasi yang anda tinggal dalam dua arah. Untuk dia memahami apa yang anda maksudkan. Jangan membiarkan dirinya berdiam diri tapi hanya anda sahaja yang seperti berkuasa pada ketika itu.

2. Bicara dengan jujur.

Berikan semua perasaan anda dengan jujur supaya dia lebih memahami apa yang anda mahukan. Walaupun kadang-kadang jujur ia menyakitkan, sekurang-kurangnya anda boleh menyampaikan dengan baik kepada pasangan anda supaya dia memahami apa yang anda rasa.

3. Katakan kalau semua sudah berubah.

Tidak mengapa jika anda mengatakan bahawa perasaan anda telah berubah dengannya. Ia menyakitkan, tetapi anda tidak dapat mengawal perasaan anda sendiri jika memang anda tidak merasa senang dengannya.



4. Katakan dengan tenang.

Mewujudkan suasana yang tenang apabila anda mencuba cakap dengannya dengan suasana yang baik. Sekurang-kurangnya anda cuba berpisah dengannya dengan cara yang terbaik supaya anda tidak merasa kasihan dengan keputusan anda.

5. Berterus terang.

Kumpulkan keberanian anda untuk bercakap secara langsung. Berpusing-pusing dengan seseorang tidak akan menjadikan hubungan lebih seronok, pasti ada perasaan sedih walaupun hanya sedikit. Sekurang-kurangnya keinginan anda untuk memutuskan hubungan anda boleh dilakukan dengan segera dan tidak melalui orang lain.

Tapi sebelum itu anda perlu yakinkan hati anda bahawa ia adalah satu keputusan yang betul. Bahkan anda tidak akan menyesal melakukan perkara tersebut. Sebab kadang kala kita hanya akan bertindak mengikut perasaan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 466,209 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen