6 Sebab Wanita Masih Bertahan Dengan Kekasihnya Walaupun Diberi Layanan Buruk.

 

Sering kali menjadi tanda tanya, mengapa seseorang wanita itu perlu hidup dengan penindasan dari pasangannya sedangkan dia boleh memiliki seseorang yang lebih baik untuk dirinya. Bukan hanya itu sahaja, mengapa dirinya mahu lagi mempertahankan satu hubungan yang dibina sedangkan ia penuh dengan air mata darinya. Adakah semua perkara yang dilakukan ini adalah tanda dirinya terlalu sayang akan pasangannya itu? Mari ketahuinya.



1. Dia berfikir bahawa segala-galanya adalah kesalahannya dalam hubungannya. Dia berfikir bahawa segala perkara yang buruk dalam cinta itu adalah akibat dari tindakan, pilihan, dan keputusannya.

2. Dia fikir dia tidak akan dapat mencari seseorang dengan lebih baik. Dia mempunyai kesedaran diri yang cukup untuk mengetahui bahawa dia tidak sepatutnya diperlakukan sebegitu. Tetapi dia tidak mahu meninggalkannya kerana dia tidak pasti sama ada dia akan dapat orang yang lebih baik daripadanya. Dia takut kalau dia masuk ke dalam hubungan dengan lelaki lain, dia akan dapat yang lebih dari sekarang.

3. Dia percaya bahawa cintanya masih boleh mengubahnya. Dia optimis. Dia sentiasa berharap dan dia benar-benar percaya pada kekuatan cinta. Dia benar-benar berfikir bahawa cinta mempunyai kuasa untuk mengubah orang.



4. Dia sangat terdesak untuk mencintai walaupun ia menyakiti dia. Keputusan yang dibuat itu telah dibutakan dengan memikirkan segala-galanya adalah perkara yang baik-baik sahaja. Sedangkan dia tahu ia tidak sepatutnya berlaku tapi dia terdesak.

5. Dia terlalu takut bersendirian. Kadang-kadang, seorang wanita hanya boleh bergantung kepada seorang lelaki yang mempunyai hubungan dengannya walaupun dia menyalahgunakannya dan membuatnya tidak senang. Mungkin dia hanya bergantung kepadanya untuk kestabilan kewangan yang dia berikan kepadanya. Atau mungkin dia hanya merasakan dia tidak akan mampu menjadikannya sendirian di dunia. Sekalipun dalam hubungannya membuatnya tidak selesa, ia membuatnya lebih tidak selesa untuk menjadi tunggal.

6. Dia hanya berfikir secara berlebihan. Hal ini kerana dia merasakan orang lain akan memandang rendah terhadapnya apabila dia memegang status single. Oleh sebab itu, dia akan terus setia di sisi pasangannya walaupun kelakuan pasangannya itu melukakan hatinya.

Sebagai wanita, anda tidak seharusnya berfikiran singkat. Anda berhak untuk mendapat kebahagiaan dari seseorang yang ikhlas menyayangi diri anda.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 466,027 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen