Jangan Terburu-Buru Dalam Memilih Jodoh, Agar Tidak Menyesal Dikemudian Hari.

 

Apabila bercakap tentang jodoh ini, pasti tidak akan habis selagi tidak menemui jodoh tersebut. Jodoh ini sentiasa menjadi teka teki yang jawapannya tidak tahu bila akan diperolehi. Setiap pasangan itu telah diaturkan oleh-Nya. Maka dengan itu, jangan terlalu tergesa-gesa dalam membuat pencariannya. Bak kata pepatah, jika dirinya adalah jodoh anda, jauh mana pun kalian pergi pasti aka bertemu semula. Jika anda terlalu tergesa-gesa dengan pencarian jodoh ini, ditakuti anda akan menyesal dikemudian hari.



Dalam mencari pasangan, wanita adalah sangat perlu berhati-hari dan tidak terlalu terburu-buru. Bukan apa, banyak keburukan jika salah memilih jodoh ini berpihak kepada wanita. Adalah lebih baik berhati-hati dan cermat dalam mencari pasangan. Terlalu cepat dalam membuat pilihan hanya akan merisaukan masa depan anda sahaja.

Wahai wanita, semasa anda menunggu seseorang yang betul, mungkin anda boleh lakukan beberapa perkara yang mungkin membantu anda pada masa akan datang.

1. Membahagikan masa anda bersama ahli keluarga serta rakan-rakan. Pada saat ini lah anda perlu habiskan masa anda bersama mereka. Jika sudah berumah tangga nanti, anda perlu fokuskan kehidupan anda kepada suami dan anak-anak anda. Pada ketika itu, masa anda bersama ahli keluarga dan rakan-rakan sudah mula berkurangan.

2. Seterusnya, cuba untuk rehatkan minda serta tenangkan fikiran mengenai jodoh ini dengan pergi melancong. Lawati tempat-tempat yang anda inginkan. Mana tahu apabila sudah berkahwin nanti anda tidak dapt merasai untuk pergi melancong bersama-sama rakan-rakan.

3. Jodoh itu dikatakan ceriminan kita, maka ketika sedang menunggu jodoh ini boleh lah anda lakukan sedikit perubahan kepada diri anda. Cuba berubah ke arah kebaikan yang akan memberikan manfaat kepada anda dan juga rumah tangga anda nanti. Mana tahu pada masa yang sama pasangan anda juga sedang berubah ke arah kebaikan juga.



4. Dalam ketika anda menunggu ini, ia bukan lah bermaksud anda perlu pasrah tanpa melakukan apa-apa usaha. Apa kata anda luaskan sedikit pergaulan anda, dan banyakkan rakan. Mana tahu bermula sebagai rakan dan berakhir sebagai suami isteri nanti.

5. Dalam pada ketika ini, jangan dilupa untuk melakukan solat istikarah yang akan membantu anda dalam membuat sebarang keputusan dan pilihan yang tepat.

Kesimpulannya, anda perlu yakin dengan setiap penentuan jodoh yang telah ditetapkan. Jodoh anda akan datang pada masa yang tepat. Orang kata biar lambat asalkan selamat.



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 375,116 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen