5 Tanda Anda Hanya Syok Sendiri Sahaja Dalam Bercinta.

 

Ada sahaja sebilangan daripada kita syok sendiri ketika bercinta. Pada anggapannya sendiri, dirinya memang sedang hangat bercinta dengan insan tersebut, malah insan tersebut mengaku dia adalah pasangan anda.

Namun, dari jauh sudut hatinya terpaksa menerima anda sebagai pasangan, kerana dirinya mahu mengambil kesempatan atas kesenangan anda. Malah, dalam pada masa yang sama, anda juga terlalu kesunyian mahukan pasangan. Situasi ini boleh dikategorikan ‘Win-Win Situation’.

Jom ketahui 5 tanda tersebut.

1. Anda seorang sahaja yang mengejar dirinya.

Secara lumrahnya, lelaki akan mengejar wanita yang mereka minat dalam diam. Wanita juga akan mula terhegeh-hegeh dan mengejar lelaki yang mereka idamkan. Tetapi dalam situasi anda, anda seorang sahaja yang mengejar dirinya. Anda tidak berputus asa mengejar dirinya, dari awal perkenalan sehinggalah pada saat ini.

Anda melakukan perkara ini kerana mahu memastikan insan tersebut akan menjadi milik anda juga suatu hari nanti.

2. Anda bukan ciri-ciri yang si dia mahu.

Apabila anda seorang sahaja yang mengejar dirinya, sudah tentu anda ini bukanlah ‘taste’ si dia. Bagi pandangan dirinya, mendekati diri anda hanya kerana mahu memuaskan hati anda sendiri yang teringin sangat berpasangan. Simpati? Mungkin juga.

Si dia simpati dengan anda kerana tiada orang lain untuk berdampingan diri anda.

3. Anda rela diambil kesempatan.

Sudah tentu si dia tidak akan melakukan perkara ini dengan percuma. Si dia mahu mengambil kesempatan di atas kesenangan anda, malah anda rela dibuat begitu. Ini kerana mata anda telah dibuta oleh cinta. Atau anda berdampingan dengan dirinya semata-mata paras rupanya yang kacak atau cantik. Jadi, anda boleh berbangga apabila memiliki pasangan yang elok paras rupa.

Atau mungkin juga si dia adalah seorang yang popular, jadi anda hanya menumpang popularitinya sahaja, untuk menagih perhatian. Tetapi dalam diam, anda mengambil kesempatan atas dirinya, begitu juga dengan dirinya.

4. Anda sedar si dia banyak memberi alasan dan tidak bersikap romantis.

Si dia juga sebenarnya tidak pernah terniat dalam hati untuk ‘dating’ dengan anda. Jika setakat berjumpa keluar minum dan menonton wayang tanpa perasaan romantis, mudah sahaja si dia lakukan. Tiada bertentangan mata, tiada luahan hati, tiada kata-kata cinta, tiada rama-rama dalam badan begitulah umpamanya.

Si dia mahu keluar berjumpa dengan anda semata-mata untuk menghilangkan perasaan bosannya sahaja.

5. Si dia tidak pernah mengungkapkan kata Suka.

Dan yang paling penting adalah, si dia tidak pernah langsung meluahkan perasaan sukanya pada anda, apatah perasaan sayang dan cinta. Anda memang syok sendiri sahaja. Si dia berdampingan dengan anda hanya kerana mahu menumpang kesenangan anda, atau mahu mengambil kesempatan sahaja.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 474,641 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen