“Apabila Anak Dah Suka Ibu Bapa Okay Aje, Tetapi Perlu Bijak Ambil Hati Mereka.” Jom Ikut Tips Ini.

 

Sesiapa sahaja pasti akan sedikit gugup dan gementar apabila ingin berjumpa bakal keluarga mertua buat kali pertama. Mana tidaknya, risau dengan anggapan serta fikiran mereka mengenai diri ini, sudah tentu akan berlegar-legar difikiran. Dan sudah tentu kita tidak tahu bagaimana untuk mencari topik perbualan serta kelihatan mesra dihadapan keluarga pasangan. Biasa lah, buat kali pertama semuanya rasa tidak selesa.



Bukan hanya perlu berikan senyuman manis serta mengenakan penampilan yang baik sahaja yang mampu menrik perhatian keluarag mertua ini, pandai mengambil hati serta ringan tulang turut akan menjadikan anda calon menantu pilihan. Jom ikuti tips untuk berjumpa dengan bakal mertua ini.

1. Tunjukkan bahawa anda adalah calon menantu pilihan yang tepat.

Apabila anda pergi ke rumah keluarga pasangan anda ini, cuba untuk ambil hati mereka dengan menghulurkan bantuan. Contohnya, membantu memasak atau membantu dengan perkara lain. Dengan melakukan ini, anda akan benar-benar menunjukkan bahawa anda serius serta meyakinkan bakal ibu bapa mertua anda bahawa anda adalah calon yang baik untuk anak mereka. Cubalah untuk meyakinkan tetapi tetap menjaga sikap agar hubungan itu berjalan lancar dan baik.

2. Tanya pasangan anda apa yang ibu bapanya suka dan tidak.

Setiap keluarga pasti ada beberapa perkara yang tidak disukainya. Dengan mengetahui akan serba sedikit hal seperti ini, ia akan membantu anda untuk mengurangkan kadar kesilapan yang bakal anda lakukan. Bahkan jika anda mengetahui apa yang bakal ibu mertua anda sukai anda mungkin boleh membawa buah serta makanan kegemarannya. Barulah dirinya Nampak usaha anda yang bersungguh-sungguh itu.


3. Jangan tunjukkan sikap manja anda tetapi tunjukkan sikap matang anda.

Keluarga mana yang akan mempercayai anda jika anda bersikap keanak-anakkan untuk menjaga anaknya. Sudah tentu lah mereka ini akan lebih mempercayai anda jika anda ini seorang yang matang. Jadi jika dalam perbualan anda, cuba untuk keluarkan topik-topik yang matang tetapi jangan sesekali sentuh hal yang peribadi.

Tidak susah biasanya pikat hati ibu bapa bakal mertua ini. Kebanyakkan dari mereka ini sentiasa menerima anda dengan hati terbuka apabila anak mereka sudah menyukai anda, tetapi jangan pula dengan hal seperti ini anda membuat sambil lewa pula.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 490,603 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen