Teman Lelaki Kaki Pukul? Perlukah Bertahan Demi Cinta?

 

Rata-rata wanita menafikan segala keburukan pasangan demi perasaan cinta yang semakin hari semakin menebal. Namun ada kalanya tidak semua perkara perlu diselindungkan terutama apabila melibatkan keganasan. Ketahui jenis-jenis lelaki kaki pukul dan mengapa anda tidak wajar meneruskan hubungan dengannya.



1. Suka hempas barang bila marah.

Hempas-hempas barang ditangan adalah permulaan si dia menunjukkan sikap barannya dan tidak mustahil barang tersebut akan hinggap di muka anda andai barannya tidak terkawal lagi. Wanita yang sering menyaksikan teman lelaki berkelakuan sedemikian pastinya berasa terkilan dan takut untuk mendekatinya buat seketika.

2. Tangannya ringan ke muka anda.

Apabila sudah sampai tahap menampar anak dara orang sewenang-wenangnya sebelum kahwin ini sudah menunjukkan dia tidak layak untuk anda. Lebih-lebih lagi apabila puncanya tidaklah seberapa jika nak dibandingkan dengan amarahnya. Sebagai pasangan, anda pastinya sudah dapat melihat dirinya dalam jangka masa hadapan selepas kalian berkahwin kelak.

3. Memukul.

Jangan terkejut jika mendengar kes-kes teman lelaki memukul teman wanita gara-gara cemburu buta. Ada kala lelaki yang jenis panas baran tidak akan mendengar penjelasan daripada pasangan dan terus bertindak kasar seperti memukul pasangan apabila mendapat tahu dirinya dicurangi atau seumpama dengannya.

Namun, tidak hairan juga apabila masih ada wanita yang sanggup meneruskan hubungan mereka walaupun telah diperlakukan sedemikian rupa gara-gara cinta dan sayang. Ada juga yang memilih untuk berpisah namun setelah dipujuk rayu dan teman lelaki berjanji tidak akan mengulangi, hati si wanita lembut semula.

Sebagai wanita, anda mempunyai hak untuk membuat keputusan dan pilihan sekiranya perkara ini terjadi kepada anda. Fikirkan sesuatu untuk jangka masa panjang, bagaimana sikapnya apabila berkahwin nanti, adakah sama seperti ini, apakah anak-anak juga bakal menjadi mangsa, atau yakinkah anda si dia akan berubah dan sebagainya. Jangan sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 391,975 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen