Yes or No, Bercinta Dengan Bekas Kekasih Rakan Anda? Anda Pernah Mengalami?

 

Si dia baru sahaja berpisah dengan rakan anda dan anda sememangnya sudah lama menaruh hati dengan bekas kekasih rakan anda itu. Tetapi adakah okey untuk anda menjalin kasih dengan seseorang yang pernah menjadi milik rakan sendiri?



Bagaimana hubungan anda dan rakan?

Tanya diri anda, adakah perhubungan anda dan rakan terlalu rapat dan hal ini boleh mengeruhkan persahabatan anda berdua? Adakah si dia lebih bernilai daripada rakan anda itu? Ingat, anda mempertaruhkan orang yang anda sayang. Buat penilaian dengan teliti. Sekiranya anda sayangkan rakan anda, tanya kepadanya sama ada dia akan berasa tidak selesa sekiranya anda bersama dengan kekasihnya dan buat penilaian daripada jawapannya. Jangan kerana perhubungan baru, persahabatan anda terjejas pula.



Bagaimana hubungan mereka berdua?

Tidak semua pasangan yang berpisah boleh berkawan semula. Pasti ada memori yang tidak boleh dilupakan. Sekiranya mereka berada di dalam keadaan yang tidak baik, ia akan menyusahkan anda juga kerana anda berdua berada di dalam kelompok yang sama. Satu hari, pasti akan keluar bersama. Sekiranya perhubungan mereka baik, jangan pula anda cepat merasa cemburu melihat kemesraan mereka.

Apa penyebab mereka berpisah?

Ambil tahu mengapa rakan anda dan pasangannya berpisah. Sekiranya kerana tiada persefahaman, tidak ada masalah untuk anda bersama dengan pasangan. Mana tahu anda berdua ada chemistry apabila bersama. Namun begitu, sekiranya mereka berpisah kerana sikap si dia yang tidak menyenangkan, mengapa anda mahu menyakiti hati sendiri pula?



Mengapa anda bersamanya?

Sekiranya sebab anda bersama dengan pasangan kerana sifatnya yang penyayang, budiman dan melayan anda seperti puteri, mungkin ia masih okey untuk anda berdua untuk bersama. Namun, sekiranya anda mahukannya kerana diam-diam anda bersaing dengan rakan anda itu, lupakanlah niat anda. Perhubungan ini tidak akan ke mana-mana.

Mengapa dia bersama anda?

Siasat mengapa si dia mahu bersama anda. Adakah dia benar-benar mencintai anda atau sengaja mahu membuat bekas kekasihnya cemburu? Bimbang nanti hati anda juga yang terluka.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 293,105 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen