Gaya Menghantar Kiriman Mesej yang Sering Disalah Anggap Oleh Pasangan.

 

Setiap pasangan akan menggunakan mesej untuk berkomunikasi dengan lebih kerap. Penggunaan mesej ini juga teramat penting dalam meluahkan sesuatu perkara tanpa melihat wajah pasangan. Namun begitu, penggunaan ayat dan nada kadang kala akan membuat pasangan keliru apa yang hendak disampaikan sebenarnya. Jom ketahui gaya mesej yang sering kali disalah ertikan.



1. Menghantar mesej secara konsisten kepada dirinya.

Adalah penting bahawa anda membiarkan dia tahu bahawa dia adalah keutamaan dalam hidup anda. Tetapi anda juga perlu menjelaskan bahawa dia bukan satu-satunya perkara yang anda fikirkan. Anda perlu mempunyai kehidupan bebas tanpa anda sendiri.

Tujuan: Bersikap ikhlas apabila anda memberitahu dia bahawa anda memikirkannya. Biarkan dia tahu betapa dia bererti kepada anda. Anda sengaja ingin membuat dirinya tahu bahawa anda kerap memikirkan dirinya.

Larangan: Jangan terlalu berlebihan. Jangan membuatnya memikirkan anda tidak berfikir akan perkara lain selain dirinya. Anda akan meletakkan terlalu banyak tekanan dalam dirinya.

2. Hantar pelbagai emoji, GIF, gambar dan video.

Ingat bahawa mesej tidak bermakna anda perlu mengehadkan diri kepada teks dalam mesej sahaja. Anda boleh membuat perbualan lebih menarik dan lebih interaktif dengan memasukkan gambar, video, dan GIF ke dalam perbualan anda.


Tujuan: Anda sebenarnya ingin menunjukkan bahawa anda kreatif, dan tidak akan bosan apabila berbual dengan anda. Anda juga menunjukkan bahawa anda akan mudah tersenyum dan terhibur seperti emoji yang anda hantar.

Larangan: Jangan membuatnya anda seperti malas berhubung dengannya. Gambar, emoji mahupun video adalah lebih elok dihantar secara bersederhana. Tetapi jangan melupakannya terus cuma memadai dan jangan berlebihan.

3. Tidak pandai bermain kata ketika membalas mesej.

Anda perlu sentiasa memastikan anda mampu menarik emosinya kepada anda walaupun tidak berhadapan dengan anda. Jika anda meletakkan hubungan anda kepada satu yang serius, maka anda perlu cuba menarik emosi dirinya bersama.

Tujuan: Sentiasa menjadi diri sendiri. Tidak pernah cuba menjadi orang lain dalam komunikasi tersebut. Tunjukkan kepadanya siapa diri anda yang sebenar.

Larangan: Jangan terlalu keras terhadap dirinya. Ia akan membuatkan dirinya hilang minat terhadap anda. Cuba jadi kepelbagaian agar dirinya berminat terhadap anda.

Bagaimana anda menggunakan mesej ini sebagai penarik pasangan anda adalah sangat penting. Hal ini kerana anda mahukan dirinya bukan hanya sekadar seorang teman.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 473,996 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen