Masalah Kewangan, Rasa Malu Adalah Antara Sebab Ramai Yang Masih Membujang.

 

Lelaki dan wanita berumur lewat 20-an serta masih belum pernah berkahwin seringkali dilabel sebagai andartu (anak dara tua) atau bujang terlajak. Selain belum sampai jodoh, pernahkah kita terfikir mengapa golongan tersebut yang rata-ratanya sudah bekerjaya masih lagi belum mendirikan rumah tangga?



Perkara ini juga dilihat sebagai satu trend apabila golongan yang belum berkahwin dan bujang semakin ramai setiap tahun. Menurut Jabatan Perangkaan Malaysia, pada 2010 sebanyak 2.5 juta daripada 28.3 juta penduduk Malaysia berumur 15 tahun dan lebih yang belum pernah berkahwin adalah 35.1 peratus. Pada tahun 2012 pula, rakyat Malaysia yang berusia lebih 25 tahun dan mewakili 16.7 peratus penduduk negara ini, masih belum atau tidak berkahwin. Menurut tinjauan, terdapat beberapa faktor yang menjadi punca mengapa golongan ini masih lagi tidak berkahwin.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 382,248 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen