5 Sebab Lelaki Selalu Mengatakan ‘Suka Hati Atau Ikutlah’ Kepada Pasangannya.

 

Semua wanita mahu seorang lelaki yang tegas, bebas, dan tentu dapat menentukan keputusan yang dapat memuaskan kedua belah pihak. Namun begitu, dalam pergaduhan wanita pasti mahukan kemenangan bagi pihak dirinya, maka lelaki akan menyatakan terpulanglah, suka hati, apabila mereka tidak dapat memutuskan sesuatu untuk dirinya. Mari ketahui mengapa lelaki akan berkata begitu.



1. Wanita lebih bersemangat.

Lelaki tidak mampu membuat keputusan kerana mereka melihat bahawa wanita yang menjadi pasangannya terlalu bersemangat dan mendominasi dalam keputusan. Walaupun lelaki itu diminta membuat keputusannya oleh wanita, tetapi akhirnya tidak akan diluluskan oleh wanita itu. Oleh itu, keputusan muktamad akhirnya diputuskan oleh wanita dan tidak boleh ditolak.

2. Wanita yang selalu memegang perasaan atau sentiasa senyap.

Sesetengah lelaki keliru dalam membuat keputusan jika wanita sendiri tidak membuat permintaan atau cadangan. Misal mahu pergi jalan-jalan ke Mall A, tetapi sesampainya di Mall A muka si wanita kelihatan tidak senang, kerana ternyata dalam hati wanita ingin pergi ke Mall B. Berdasarkan pengalaman ini, si lelaki menjadi enggan membuat keputusan dan menyerahkan pilihan keputusan ke wanita itu pada waktu lain berjalan-jalan.

3. Mereka terlalu banyak untuk mengurus.

Semua perkara mesti mengikut fikiran dan kehendak wanita, jika tidak, mereka akan marah. Ini juga membuat lelaki sakit kepala kerana wanita terlalu berminat untuk menetapkannya. Mahu memutuskan pilihan tetapi mesti mengikut peraturan wanita sepatutnya seperti ini dan itu.


4. Takut kecewakan pasangan.

Pada dasarnya wanita tidak begitu suka untuk menyatakan harapan mereka dan berharap lelaki itu boleh meneka dalam fikiran wanita. Kerana takut pilihan yang dibuat akan menyebabkan wanita kecewa atau tidak suka, mungkin lelaki itu ingin mendengar sedikit apa yang wanita inginkan untuk pertimbangannya.

5. Selalu dimarahi oleh pasangan.

Lelaki mana yang tidak kecewa jika setiap keputusan akhirnya menjadi kesalahan baginya. Apa-apa keputusan yang diambil jika tidak baik dimarahi oleh wanita itu. Jika anda sering mengalami perkara ini seterusnya lelaki itu akan mengatakan ia terpulang kepada wanita itu dari subjek merungut terus-menerus.

Sebagai seorang wanita, tidak salah sekiranya bertolak ansur sedikit dengan pasangan anda. Cuba untuk meminta mereka membuat keputusan dan terima dengan hati terbuka.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 453,762 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen