Wanita Lebih Mudah Patah Hati Berbanding Lelaki, Betul Ke?

 

Hati yang patah pasti akan lebih kerap bersedih dan menangis. Sekurang-kurangnya wanita tahu bagaimana untuk menanganinya, sedangkan lelaki pasti malu untuk mengalirkan air mata. Patah hati bukanlah sesuatu yang baik, ia mungkin membuat seseorang itu hilang pertimbangan hidup. Namun begitu, mengapa seorang wanita lebih mudah patah hati berbanding lelaki? Adakah lelaki sememangnya kuat seperti fizikalnya atau wanita yang terlalu lembut dengan pasangannya. Mari ketahuinya.



1. Rela berkorban.

Pengorbanan adalah perkara yang semulajadi dalam hubungan. Jenis pengorbanan yang dibuat juga berbeza-beza. Biasanya ini berlaku kerana pengorbanan hanya dilakukan oleh pihak sahaja, sementara pihak lain kurang dapat menghargai. Jadi boleh dikatakan pengorbanan dalam hubungan adalah sesuatu yang harus dilakukan oleh kedua belah pihak.

2. Terlalu sukar untuk terbuka.

Wanita selalu sukar untuk berkongsi akan kelemahan hubungan mereka. Mereka selalunya tidak berani menceritakan hal mereka. Salah satu sebab yang paling umum ialah privasi. Biasanya mereka cenderung tertutup dan menganggap bahawa hubungan adalah sesuatu yang privasi.

3. Mengejar satu yang tidak pasti.

Sikap mengejar mesti selalu hadir dalam hubungan. Sikap ini sering kali membuat seseorang itu tersepit. Apabila terpaksa membuat keputusan pasti salah seorang akan terluka. Sebab ini juga wanita lebih mudah patah hati.


4. Lebih suka mencuba.

Wanita akan mencuba terlebih dahulu untuk mencerminkan masalah yang berlaku dan cenderung lebih lama untuk dapat memberitahu apa yang berlaku. Selain itu, wanita itu bukan jenis yang boleh berfikir dengan jelas ketika menghadapi masalah. Jadi mereka akan terus mencuba selagi mereka rasa mampu tapi akhirnya terluka.

Ramai wanita yang mengamalkan sikap ini. Sebab itu mereka ini lebih mudah patah hati berbanding lelaki.


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 467,001 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen