Perkara-Perkara Yang Anda Lalui Apabila Menjalinkan Satu Hubungan Jarak Jauh.

 

Bagi sesetengah orang menjalani hubungan jarak jauh ini agak sukar. Ramai yang merasa ia perlu satu kepercayaan yang kuat. Bukan itu sahaja, ia juga beranggapan bahawa ia satu hubungan yang penuh menyakitkan. Sedangkan ia semuanya bergantung bagaimana anda menjalani dan berfikir mengenai hubungan itu. Berikut adalah perkara-perkara yang akan anda lalui apabila anda menjalani hubungan jarak jauh.



1. Anda mempunyai banyak masa lapang sekarang.

Anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan dengan semua itu, jadi anda kebanyakan tidak melakukan apa-apa. Tidak pun anda hanya sibuk melakukan rutian harian anda.

2. Anda menyedari betapa selamatnya perpisahan.

Anda tidak suka berpura-pura, tetapi anda benci menangis di hadapan dia. Maka anda rasa ini mampu melegakan hati anda untuk sementara.

3. Mesej adalah perkara kegemaran anda yang baru.

Anda mesej dia sebelum anda tidur, selepas anda bangun, sebelum anda makan, sambil menonton filem. Ia seolah-olah rutin baru anda untuk tidak lepas dari telefon bimbit anda.

4. Video call adalah penyelamat anda.

Apabila anda ingin melihat wajahnya, anda hanya membuat panggilan video, dan anda boleh tersenyum semula.


5. Lawatan secara mengejut adalah yang terbaik.

Apabila dia hadir dihadapan anda secara mengejut, anda tidak gembira tetapi ketawa dan menangis pada masa yang sama.

6. Anda merindui dia setiap waktu.

Dan apabila dia pulang ke tempatnya semula, anda hanya berasa bersendirian dan sedih.

7. Rakan anda membantu anda tetap gembira.

Anda bersandar pada kawan anda untuk mengatasi kesepian anda. Mereka juga akan menjadi penghibur anda dikala anda kesedihan.

8. Sehingga anda menyedari bahawa anda akhirnya baik-baik saja

Akhirnya, anda sedar hubungan jarak jauh ini tidak menyakitkan selagi anda dan dia masih anda antara satu sama lain.

Perkara-perkara ini kerap dilalui oleh mereka yang menjalani hubungan jarak jauh. Ubah pemikiran anda, hubungan jarak jauh ini tidak menyakitkan malah ia satu permulaan hubungan yang lebih erat.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 391,699 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen