Bella Dally Kongsi Tips Move On!

 

Bella Dally Kongsi Tips Move On !

Pelakon Bella Dally berkongsi beberapa tips berguna yang dilakukannya selepas melalui fasa perceraian dengan aktor Nazim Othman.

Menerusi rakaman video di Instagramnya, Bella memberitahu dia pernah tenggelam dengan emosi namun kembali bangkit untuk meneruskan kehidupan.

"Ramai tanya saya Instagram macam mana saya kekal kuat dan positif selepas apa yang terjadi kepada saya.

"Jujurnya, bukan mudah mulanya dan saya menjadi individu beremosi dan sebagainya. Namun, saya pujuk diri saya untuk kembali bangkit," katanya.

Kata Bella, dia reda dengan ketentuan Allah, menyayangi diri seadanya, mencari sistem sokongan dan cuba menjadinya dirinya sentiasa sibuk.

"Tips pertama, kena yakin dan reda dengan ketentuan Allah, saya letakkan mindset apa yang jadi ada hikmah dan Allah sentiasa bersama saya.

"Apa buat saya gembira kerana saya dikelilingi oleh keluarga dan kawan-kawan.

"Berhati-hati memilih kawan kerana bukan semua kawan kita jujur dan ikhlas nak tolong kita, keluarga dan kawan saya menjadi support system paling kuat.

"Kemudiannya, fokus untuk memperbaiki diri sendiri, saya sayangi diri saya dan terima seadanya. Carilah sebanyak mungkin informasi yang boleh membuatkan kita gembira.

"Saya juga menyibukkan diri dan belajar perkara baharu misalnya perniagaan biskut dan kraf. Memang menyeronokkan!

"Jadi, itulah perkara yang saya buat dan rasa berkesan," jelas Bella.

Bella dan Nazim melalui episod perceraian memilukan apabila mahligai yang dibina selama dua tahun berakhir pada awal Ramadan lalu.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 461,537 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen