Mengapa Single Itu Sangat Membimbangkan?

 

Banyak orang yang tidak kisah apabila dirinya masih lagi single tanpa ada sebarang kekasih hati. Bagi mereka, seseorang yang tepat akan hadir dalam hidup mereka apabila tepat pada masanya. Sedangkan, kalau tidak dicari jodoh itu tak akan datang sendiri. Single itu sangat membimbangkan. Nak tahu kenapa? Jom ikuti artikel ini.



1. Semakin takut untuk keluar dari zon selesa.

Single yang lama ini membuat diri anda selesa dengan diri sendiri. Ia juga akan menyebabkan rasa takut untuk anda keluar daripada zon itu. Jadi, ia akan membuatkan anda tidak mahu untuk mencari pasangan.

2. Menanti yang sia-sia.

Seseorang yang tepat akan hadir dalam hidup anda apabila tiba masanya, tetapi jika anda tidak mencuba untuk menjalinkan hubungan dan hanya menunggu seseorang. Bagaimana tahu si dia itu tepat untuk anda atau sebaliknya?


3. Hilang keyakinan.

Apabila terlalu lama menyendiri, anda juga akan mula hilang keyakinan. Di mana anda akan merasa pelbagai kekurangan dalam diri hingga menyebabkan mereka di luar sana tidak
memandang anda.

Menjadi single itu tidak salah, tetapi jangan terlalu lama. Jika anda terluka, cuba untuk mencari pengganti yang lebih baik. Jangan menghukum diri dan menolak rasa untuk berpasangan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 466,038 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen