Cara-Cara Membuat Hubungan Anda Merasa Lebih Selesa.

 

Pada permulaan percintaan ia kelihatan sangat sempurna. Bagi anda pasangan anda adalah orang yang akan menyempurnakan anda. Tetapi setelah lama bercinta, anda semakin kurang selesa akan hubungan anda. Anda juga merasakan bahawa dirinya bukan orang yang tepat untuk anda. Jadi bagaimana untuk membuat diri anda merasa lebih selesa dalam hubungan itu? Mari ketahui.



1. Jangan bandingkan hubungan anda.

Anda mungkin lihat hubungan orang lain lebih bahagia daripada hubungan anda. Tetapi setiap hubungan tidak sama. Jadi jangan bandingkan hubungan anda.

2. Terima kebenaran yang menyakitkan.

Jangan susah untuk menerima kekurangan dan pembohongan pasangan kita. Cuba untuk menerimanya walaupun sedikit menyakitkan. Hal ini akan menyebabkan anda dan pasangan akan cuba untuk memperbaiki hubungan.

3. Jangan biarkan ego menguasai diri.

Setiap orang mempunyai ego yang tersendiri dan ego itu juga boleh dikawal mengikut keadaan. Jangan biarkan ego menguasai anda hingga anda menyesali keputusan yang telah anda lakukan.


4. Jangan biarkan pergaduhan menjadi masalah.

Setiap hubungan akan alami pergaduhan. Dan setiap pergaduhan itu boleh didamaikan. Bukan dengan pergaduhan itu menyebabkan hubungan anda dan pasangan menjadi renggang hingga sukar untuk dipulihkan.

5. Jauhi kenangan masa lalu.

Jangan pernah imbas kembali setiap kenangan buruk yang pernah berlaku. Bukan itu sahaja jangan imbas kembali kenangan anda bersama pasangan yang lama. Ia hanya akan memudaratkan hubungan anda sahaja.

Mencari keselesaan dalam hubungan ini boleh dilakukan dengan kemahuan diri sendiri. Melainkan anda sendiri yang mencari tidak keselesaan dan ketidakserasian bersama pasangan anda.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 465,925 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen