Alasan-Alasan Mengapa Anda Tidak Perlu terus Berhubungan Dengan Dirinya Selepas Berpisah.

 

Ia sangat sedih apabila pasangan yang jatuh cinta terpaksa berpisah kerana hubungan mereka tidak dapat diselamatkan. Ini benar-benar satu perkara yang menyayat hati apabila dua orang yang dahulu begitu bahagia. Tetapi itulah hubungan. Itu sebahagian daripada risiko yang anda perlu lalui apabila anda jatuh cinta dengan seseorang. Itulah sebahagian daripada jatuh cinta yang akan sentiasa ada risiko walaupun anda tidak mahu melaluinya. Jadi dengan itu, adalah lebih baik anda tidak saling terus berhubung dengannya. Mengapa?



1. Beri masa untuk sembuh.

Anda perlukan masa untuk diri anda sendiri. Begitu juga dirinya. Jadi tidak salah ambil banyak masa untuk pulihkan hati yang terluka.

2. Anda membenarkan tenaga baru untuk memasuki hidup anda.

Ia mengambil banyak tenaga untuk mengekalkan hubungan itu dan ia akan mengambil jenis tenaga yang berbeza untuk membuat anda gembira dan okay lagi. Itulah masa singkat ini yang dapat dilakukan untuk anda.

3. Anda datang dengan istilah realiti keadaan.

Ia akan memaksa anda untuk benar-benar berhadapan dengan kebenaran supaya anda tidak melalui mana-mana peringkat penafian lebih lama daripada yang anda perlu.


4. Anda tidak akan kelihatan seperti orang bodoh terdesak.

Anda akan berakhir dengan sangat menyedihkan jika anda hanya kembali kepada pasangan yang telah menyebabkan anda kesengsaraan dan kesakitan pertama kali.

5. Anda terpaksa mencari cinta lain seperti rakan dan keluarga.

Anda akan memerlukan banyak cinta selama tempoh singkat ini dan kerana anda tidak boleh berpaling kepadanya untuk cinta lagi, anda perlu berpaling kepada orang yang masih ada untuk anda. Bina semula hubungan tersebut.

Ia sebenarnya memberi masing-masing masa untuk mencari kesalahan diri dalam perhubungan itu. Jika masing-masing masih lagi mahu teruskan hubungan tersebut pasti akan ada yang mengalah dan memohon kemaafan. Jadi jangan memaksa tetapi cuba memberi ruang.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 474,882 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen