Ketakutan Seorang Lelaki Apabila Cuba Untuk Menjalinkan Hubungan Baru.

 

Hubungan percintaan sememangnya sedikit menakutkan. Ramai lelaki cenderung untuk menangani isu-isu komitmen lebih banyak daripada wanita adalah kerana mereka takut akan fikiran mereka ketika berhubungan dengan hubungannya. Mereka boleh jadi takut dan ragu-ragu seperti kebanyakan wanita lain. Tetapi apa jenis kebimbangan yang biasanya dilakukan oleh lelaki ketika jatuh cinta dengan seorang gadis?



1. Dia takut hubungan itu akan melukakannya.

Dia takut tersinggung. Dan dia tahu bahawa jatuh cinta akan menyebabkan dia terdedah kepada orang lain dan dia tidak pasti sama ada dia bersedia untuk melakukannya. Dia tidak mahu memberi orang lain kuasa untuk menyakiti dia.

2. Dia takut gadis itu akan berubah selepas mereka mengikat hubungan.

Ketika ini semua perkara mungkin akan berjalan dengan baik buat masa ini. Anda mungkin menjadi gadis impiannya pada masa ini tetapi bagaimana jika di suatu masa sepanjang hubungan, anda berubah menjadi seseorang yang dia tidak mahu bersamanya? Dan bagaimana jika anda sudah berkahwin pada ketika itu?

3. Dia takut untuk selalu memberitahu apa yang dia fikirkan.

Kadang kala seorang lelaki mempunyai idea yang hebat dan bernas tetapi untuk meluahkan ia mungkin berfikir dua kali. Walaupun begitu ia tidak menghalang anda untuk bertanya kepadanya yang membuatkan dirinya akan memberitahu apa yang difikirkannya.


4. Dia takut untuk dimanipulasi secara emosional.

Dia tidak mahu diperas dan dimanipulasi. Dan dia tahu bahawa perasaan dan emosi benar-benar boleh merosakkan pemikiran seseorang dalam membuat keputusan. Dia tahu bahawa jika dia bermain emosi dengan anda, dia akan memberikan anda kuasa untuk memanipulasi dia dalam melakukan perkara-perkara yang dia tidak selesa.

5. Dia takut tidak cukup baik pasangannya.

Setiap kali anda mula mendekatkan diri dengan seseorang, anda mula mengetahui lebih banyak tentang satu sama lain termasuk status kewangan dalam hidup anda. Dan dia takut dia mungkin tidak cukup kaya untuk bersama dengan anda atau untuk memenuhi keperluan anda.

Ketakutan ini biasanya mampu diatasi apabila dirinya bertemu dengan seseorang yang benar-benar mencintai dirinya. Bukan itu sahaja, pasangannya itu menerima segala kekurangan dirinya.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 383,722 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen