Cara Ikhtiar Jodoh Di Hari Raya.

 

Hari Raya Aidilfitri akan menjelang tiba beberapa hari lagi, pasti semua orang sedang sibuk menyediakan persiapan untuk menyambutnya. Tapi itu bagi yang sudah mempunyai keluarga. Bagi yang belum berkahwin pula, pasti saat-saat ini mood raya masih belum tiba lagi. Mana tidaknya memikirkan soalan-soalan dari saudara mara mengenai jodoh ini memang potong mood raya. Tapi jangan risau, musim-musim raya ini juga adalah peluang untuk mencari jodoh. Mari ketahui, ikhtiar mencari jodoh di hari raya.



1. Rajin-rajin berkunjung rumah saudara mara.

Bagi yang masih single ini, selain mengeratkan hubungan silaturahim dengan sanak saudara, waktu raya ini jugalah sesuai untuk melihat calon yang berkenan di hati. Mana tahu ketika anda sedang berkunjung ke rumah saudara mara anda, anda terlihat jodoh anda. Mana tahu bukan? Bolehlah anda minta bantuan dari saudara mara anda. Dan ia akan menjadi lebih mudah untuk anda berkenalan apabila si dia berkait rapat dengan sudara anda.

2. Jangan tolak jemputan ‘open house’.

Selain melihat jodoh di rumah saudara mara, jemputan open house ini juga turut membantu anda untuk mencari jodoh. Jadi jangan pernah sesekali menolak atau malas untuk pergi ke open house jiran tetangga ataupun saudara mara anda. Sambil menyelam minum air kata orang, jadi jangan pernah lepaskan peluang apabila menerima jemputan open house nanti.


3. Bermanis muka dengan saudara mara jiran.

Selain keluar daripada rumah untuk melihat calon yang berkenan di hati. Di rumah juga anda boleh melihat calon jodoh anda. Apa yang anda harus lakukan adalah sentiasa bermanis muka dengan saudara mara jiran anda. Mana tahu ada yang berkenan mahu mengambil anda sebagai menantu mereka dengan hanya melihat senyuman anda.

4. Minta makcik bawang carikan jodoh.

Apabila terlalu sibuk bertanya mengenai jodoh anda dan bergosip mengenai orang sana sini, apa kata anda minta makcik-makcik bawang yang bertanya mengenai jodoh anda itu mencarikan anda calon jodoh. Pasti mereka ini dengan senang hati mahu carikan anda jodoh yang baik. Bukan apa mereka bertanya itu kadang kala ada maksud. Biasanya maksudnya nak tahu jika anak mereka ini ada peluang atau tidak untuk berkenalan dengan anda. Mana lah tahu kan.

Jadi buat yang masih single itu, jangan sedih jika beraya tanpa pasangan. Hal ini kerana, anda mampu mencari pasangan di hari raya yang bakal tiba nanti. Dan ia akan menjadi lebih mudah apabila ibu bapa anda juga melibat calon yang anda minati itu. Tak payah pening-pening nak bawak jumpa mak ayah raya tahun depan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 631,785 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen