Amalan Dan Doa-Doa Untuk Mendapatkan Jodoh.

 

Jom amalkan doa-doa di bawah ini untuk mendapatkan jodoh yang terbaik dari Allah SWT, jangan jemu untuk berdoa, berusaha, dan bertawakal...

1. Baca Asmaul Husna.

Sebelum kita meminta sesuatu, hendaklah terlebih dahulu melakukan pujian kepada Allah SWT. Allah SWT mempunyai nama-nama yang indah atau Asmaul Husna dan hendaknya selalu disebutkan dalam setiap doa. Sebagaimana firman Allah SWT:

“Serulah Allah atau serulah Ar-Rahman. Dengan nama yang mana saja kamu seru, Dia mempunyai al asmaaul husna (nama-nama yang terbaik) dan janganlah kamu mengeraskan suaramu dalam shalatmu dan janganlah pula merendahkannya dan carilah jalan tengah di antara kedua itu”.(Al-Israa’: 110)



2. Berzikir.

Sebagaimana firman Allah SWT: “Wahai orang-orang yang beriman! Ingatlah kepada Allâh, dengan mengingat (nama-Nya) sebanyak-banyaknya, dan bertasbihlah kepada-Nya pada waktu pagi dan petang.” ( Q. S: al-Ahzâb 41-42)

3. Membaca Al-Fatihah.

4. Membaca Surah Al-Ikhlas.



5. Membaca Surah Al Furqaan ayat 74.

“Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) yang berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa””.. (Al-Furqaan: 74)

6. Doa bagi wanita.

“Ya Allah berikanlah padaku suami terbaik dari sisi-Mu, suami dan menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia serta di akhirat nanti.”

Dan..

“Kemudian aku ingin berkahwin. Ya Allah tetapkan untukku jejaka tampan rupa akhlaknya, paling luas rezekinya, paling banyak barakahnya, kurniakan aku anak yang baik. Engkau jadikan ia sebagai kebanggaanku dimasa hidupku setelah kematianku.”



7. Doa bagi lelaki.

“Ya Allah berikanlah padaku isteri terbaik dari sisi-Mu, isteri aku lamar dan nikahi, dan isteri yang menjadi sahabatku dalam urusan agama, urusan dunia serta di akhirat nanti.”

Dan

“Kemudian aku ingin berkahwin, maka takdirkan lah untukku wanita yang hadir (untukku) yang sangat baik dari segi akhlak, paras rupa dan ketaatan, dia sesuai untukku dan aku sesuai untuknya, yang mengkayakan aku dalam urusan agama dan duniaku..”



8. Membaca Surah An Nuur ayat 26.

“(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia”

9. Selawat Kamilah/Tafrijiyah.

"Ya Allah! Limpahkanlah rahmat yang sempurna dan berilah kesejahteraan yang sempurna kepada junjungan kita Nabi Muhammad SAW yang menjadi sebab terlepasnya sesuatu yang masih mengalami jalan buntu dan terbukanya kesempitan serta didatanginya semua hajat dan diperoleh semua pemberian serta Husnul Khatimah (sempurna akhir hayatnya) dan diturunkan siraman mendung hujan lantaran keagungan baginda. (Dan limpahkanlah rahmat dan salam) kepada keluarga baginda dan sahabat di dalam setiap kerlipan mata dan nafas dengan bilangan semua yang diketahui oleh-Mu, wahai Zat yang menguasai seluruh alam".



Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 490,602 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen