Adakah Anda Tahu Mengapa Anda Cemburu Akan Bekas Kekasihnya?

 

Rasa cemburu itu perkara biasa dalam perhubungan. Dan setiap pasangan akan melalui perkara itu. Tapi rasa cemburu terhadap hubungan lalu pasangan adalah satu perkara yang sering sangat berlaku. Ia seolah-olah akan menghantui diri pasangan yang baru itu. Sehinggakan mereka ini sanggup menyerang bekas kekasih pasangannya itu. Sedangkan masing-masing telah move on.



Ini sebab-sebab anda merasakan terlalu cemburu pada hubungan lalu si dia.

1. Anda banyak menghabiskan masa memikirkan tentang dia dan apa yang telah dilakukannya bersama pasangan anda sebelum ini.

2. Anda merasakan pasangan anda membandingkan hubungannya kini serta hubungannya pada masa lalu. Anda rasa tercabar.


3. Anda membangkitkan sesuatu yang berkaitan dengan hubungan masa lalu sambil ketika sedang berbual tentang hubungan anda atau perselisihan faham. Sekiranya ia muncul secara semula jadi dalam perbualan, tidak mengapa, tetapi jika anda membawanya sebagai ukuran untuk sesuatu, hubungan anda tidak akan bertahan lama.

4. Anda sentiasa membayangkan senario gila di mana mereka diam-diam berhubung antara satu sama lain dan merancang membuat pertemuan secara senyap-senyap di belakang anda.

Adakah sukar untuk menghilangkan rasa cemburu hubungan lalunya dalam perhubungan anda? Anda perlu mengawal perasaan ini ataupun anda akan membuatnya pergi meninggalkan anda? Ya anda boleh. Walau bagaimanapun, ia tidak akan mudah dan memerlukan banyak komitmen dan masa dari pihak anda.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 413,594 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen