Beberapa Tips Mencari Jodoh!

 

Assalamualaikum,

Jodoh pertemuan ditangan Tuhan tetapi kita sebagai manusia perlulah berusaha mencari jodoh yang sesuai dengan citarasa kita dan kehendak agama. Mungkin ada yang tertanya-tanya, macam mana nak cari jodoh ni yeeee. Berikut adalah beberapa tips untuk anda mendapat jodoh.



1. Minta bantuan dari ibu bapa (teknik turun temurun) - teknik ini sangat popular ketika dahulu dimana ibubapa mencari jodoh untuk anak mereka tetapi ia masih lagi boleh digunapakai untuk zaman ini kerana ibubapa mempunyai kenalan dan mungkin mereka tahu bagaimana akhlak anak rakan mereka tersebut untuk dijadikan calon.

2. Hadiri aktiviti - sertai pelbagai aktiviti. Lagi banyak anda terlibat, lagi banyak pendedahajan dan perkenalan. Orang yang aktif tentu ramai kenalan kan...

3. Minta bantuan rakan - Mungkin rakan anda ada kenalan yang sesuai untuk diperkenalkan kepada anda.



4. Minta bantuan adik beradik

5. Chat room - Anda perlu berhati2 dengan teknik ini kerana bimbang ada penipuan secara maya, maklumlah kita sukar nak tahu cerita sebenar melainkan bersemuka.

6. Laman cari jodoh - Teknik ini juga anda perlu berhati-hati.

7. Cari sendiri - Mungkin anda tahu pilihan yang bagaimana yang sesuai dengan anda. Kalau anda masuk universiti, ia merupakan platform yang baik untuk pencarian jodoh, tapi jangan lupa batasan agama semasa perkenalan.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 356,463 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen