Untung Dapat Wanita Simple-simple Saja. Sebab?

 

Wanita yang berpenampilan sederhana terserlah keayuaanya dan kadang kala membuatkan lelaki jatuh cinta. Ada beberapa hal yang membuatkan wanita sederhana ini mempunyai keistimewaan sendiri berbanding wanita high maintenance. Antaranya adalah:



1. Sopan.

Sudah tentunya dengan kesederhanaan tersebut membuatkan dia tampak lebih sopan dan ayu. Bukanlah tidak terurus. Penampilannya kemas. Barang yang dipakai tidaklah mahal, tetapi cantik apabila dikenakan.

2. Tidak boros.

Untunglah dapat wanita sederhana ni. Nak belanja yang mahal, confirm dia tolak. Katanya, membazir sahaja. Sebaiknya dahulukan perkara yang lebih penting berbanding membelanjakan barang peribadinya. Beli barang yang murah dan cantik. Itu saja hendaknya.

3. Mampu berdikari.

Apabila suka hidup bersederhana, mereka boleh hidup berdikari tanpa bantuan orang lain. Apa saja, redah je. Hujan, bantai. Duduk rumah sederhana. Okey. Baginya, nikmati saja apa yang ada. Syukur itu lebih penting berbanding mewah tapi hidup tak tenang. Kan?

4. Pandai menjaga diri.

Sederhana tidak bermaksud dia kolot. Dia pandai menjaga diri daripada diganggu oleh orang lain. Jadinya, dia berperanan menjadi wanita eksklusif. Hanya orang yang berhak sahaja mampu memilikinya. Setakat kacau tepi jalan, tak layanlah. Bukan standard dia. Jeling pun tidak. Hehe

5. Setia.

Baginya, bukan lelaki yang mewah dan kacak yang dipilih. Tetapi dia menilai hati seseorang. Apabila lelaki tersebut mendapatkannya, dia akan menjaga sebaik mungkin dan mencintai sebaik mungkin walaupun perlu bersusah-susah terlebih dahulu di awal perkahwinan.


Untung bukan? Jadi, mengapa perlu melepaskan mereka? Jaga elok-elok wanita begini. Payah nak dapat di zaman sekarang. Sekali dapat, memang syoklah. Apapun, pastinya mereka mempunyai kekurangan tertentu. Terima kekurangan tersebut. Jika mampu menegur, tegur dengan cara yang baik. Jika tidak, andalah yang perlu menutup kekurangan tersebut. Barulah dikatakan macho kan?


Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 471,619 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen