Terasa Sentap Dengan Gurauan Pasangan? Ini Empat Cara Untuk Tangani Rasa Sentap.

 

Apabila dapat pasangan yang suka sangat bergurau ini kadang akal leceh juga. Semua perkara nak dijadikan bahan gurau sampai hati ini naik sentap oleh perbuatannya. Tapi dia hanya buat tidak tahu sahaja. Apabila anda merajuk, s dia masih lagi dengan guraunya. Jadi terpaksalah kita sendiri merawatnya.



Empat langkah ini membantu anda untuk mengawal masalah sentap anda.

1. Belajar memaafkan.

Setiap kata yang keluar dari mulutnya itu, adalah satu perkara yang lucu tapi tidak lucu bagi kita. kadang-kadang niatnya hanya mahu bergurau sahaja tetapi kita pula yang lebih-lebih nak merajuk bagai. Sebenarnya memaafkan ini adalah tindakan yang positif, jadi tidak salah untuk memaafkan orang lain.

2. Berfikiran positif.

Setiap kata-kata guraunya itu anda ambil dari sudut yang positif bukan yang negatif. Nanti makin sakit hati pula anda. Berfikiran positif ini membantu anda untuk menghilangkan rasa negatif yang menguasai anda.


3. Bersyukur.

Ada sepatutnya rasa bersyukur kerana miliki pasangan yang ingin bergurau dengan anda. Bukannya dengan pasangan yang sentiasa serius. Jangan terlalu kuat sentap, ditakuti pasangan anda akan mula mencari yang lain.

4. Ketawa.

Walaupun ada sedikit rasa sentap tapi apa kata anda buat bersahaja saja, apabila si dia gelak anda pun gelak sahaja dengannya. Jika anda tidak melayan kerenahnya pasti si dia kan mula meninggalkan anda.

Tidak salah untuk sentap, tetapi jangan sentap terlalu sangat. Hal ini kerana ia akan memudaratkan diri sendiri. Jadi layankan sahaja pasangan anda.

Anda masih belum bertemu jodoh?

Jika anda belum bertemu jodoh, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari? Mungkin anda buntu di mana dan bagaimana untuk mencari. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG di Baituljannah.com secara PERCUMA. Seramai 464,290 ORANG CALON sudah berdaftar di Baituljannah.com dan sudah ramai yang berjaya menemui jodoh. Siapa sangka, mungkin anda juga akan bertemu jodoh anda di Baituljannah.com. Jangan berlengah lagi, DAFTAR SEKARANG melalui borang di bawah ini.

 

 

Artikel Lain

Tinggalkan Komen